تاکید کاظمی قمی بر حل مشکلات بانکی تاجران افغانستان در ایران

نماینده ویژه کشورمان در امور افغانستان در دیدار امیرخان متقی گفت: مشکلات بانکی تاجران افغانستان را با بانک مرکزی مطرح می‌کند و به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 12August 2022

تاکید کاظمی قمی بر حل مشکلات بانکی تاجران افغانستان در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«حافظ ضیاء احمد»، معاون سخنگوی وزارت خارجه در رشته توئیتی گفته است که در رابطه به بهبود روابط اقتصادی و تجارتی، مشکلات بانکی افغان‌های مقیم ایران و سرنوشت زندانیان افغان در آن کشور، در این دیدار گفت‌وگو شده است.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، کاظمی قمی در این دیدار گفته است که مشکلات بانکی تاجران افغان را با بانک مرکزی مطرح خواهد کرد و به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

همچنین قرار است هیات از وزارتخانه‌های مختلف طالبان در آینده نزدیک به ایران سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک تبادل نظر کنند.

این در شرایطی است که وزیر نیروی ایران اخیرا به افغانستان سفر کرده و بر لزوم حقابه رودخانه هیرمند تاکید کرده است.

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیروی ایران در دیدار «عبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب دولت موقت طالبان بر عملی سازی معاهده ۱۳۵۱ هـ ش دریای هلمند میان افغانستان و ایران، تاکید کرده است.

همچنین هیات ایران برای همکاری در بخش‌های تولید و صادرات برق و پروژه‌های انتقال آب به شهر‌های بزرگ ابراز آمادگی کرد.

اخیرا و برای نخستین بار، حکومت موقت طالبان با افزایش بارش‌ها در افغانستان، در اجرای معاهده حقابه، سد کمال خان را به روی ایران باز کرد.

براساس معاهده هیرمند که در سال ۱۹۷۲ به امضای مقامات وقت ایران و افغانستان رسید، سهم ایران از آب رودخانه هیرمند معادل ۸۲۰ میلیون متر مکعب در سال و در حدود ۲۶ متر مکعب در ثانیه است که البته در ماه‌ها و فصول مختلف تفاوت می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار