امام جمعه زنجان:

عاشورا به ما می‌آموزد، زیر بار ظلم نرویم

آیت‌الله «خاتمی» گفت: عاشورا به ما می‌آموزد که هیچ‌گاه زیر بار ظلم نرویم و بزرگ‌ترین درس امام حسین (ع) تسلیم نشدن در برابر ظلم و ظالمان است.
کد خبر: ۵۳۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ - 12August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» ظهر امروز در خطبه‌های پیش از نمازجمعه، با اشاره به اهمیت برپایی نماز توسط مسلمانان، عنوان کرد: امام علی (ع) هنگام سفر به یمن از جمله مسائل اساسی که در سخنرانی برای مردم یمن تاکید داشتند، برپایی نماز بود و سپس می‌فرمایند همه امورات تابعی از نماز است، یعنی اگر به برپایی نماز اهمیت دهید بر ارکان دیگر دین اهمیت خواهید داد.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام توسط مسلمانان، اظهار کرد: مسأله دومی که بسیار اهمیت دارد، پرداخت زکات است زیرا با انجام این عمل اقشار مرفه جامعه، ضعیفان و محرومان را از یاد نمی‌برند که این عمل نیز دو نوع واجب و مستحب دارد؛ البته متاسفانه برخی افراد در جامعه امروز از این موضوع غافل هستند و موضوع مشکلات اقتصادی را مانع پرداخت زکات می‌دانند که این تعبیری اشتباه است و افرادی که مستحق محسوب نمی‌شوند، باید زکات بپردازند.

خاتمی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در قیام عاشورا، بیان کرد: زمانی که به قیام امام حسین (ع) نگاه می‌کنیم، این موضوع روشن است که پررنگ‌ترین مسأله در صحرای کربلا زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر بود و روش و رفتار پیغمبر اسلام با انجام امر به معروف احیا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با قدردانی از مردم فهیم زنجان در برپایی پرشور عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، تصریح کرد: به طور واضح مشاهده کردیم که در این ایام مردم با شور و شوقی وصف‌ناپذیر در عزاداری‌های دهه اول محرم مشارکت داشتند و هیئت‌ها، مساجد، تکیه‌ها و پایگاه‌های بسیج و نیروهای مذهبی زحمات زیادی برای برپایی هرچه باشکوه‌تر عزاداری این دهه کشیدند.

وی با اشاره به پیام عاشورا برای مسلمانان جهان، افزود: عاشورا به ما می‌آموزد که هیچ‌گاه زیر بار ظلم نرویم و بزرگ‌ترین درس امام حسین (ع) تسلیم نشدن در برابر ظلم و ظالمان است و بر همه مسلمانان جهان واجب است که از مظلومان دفاع کرده و در برابر ظالمان ایستادگی کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به روز ۲۱ مردادماه و گرامی‌داشت روز جوان، خاطرنشان کرد: جوانان بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه هستند؛ اولین مکان تربیت درست جوانان خانواده است و این بزرگ‌ترین نیروی انسانی هر ملتی است که باید به نحو احسن برای آینده کشور تربیت شوند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار