امام جمعه موقت اصفهان؛

با الگو قرار دادن حماسه عاشورا در برابر دشمن ایستادیم

حجت‌الاسلام «میردامادی» گفت: تفاوتی که میان امام حسین(ع) و سایر ائمه وجود دارد این است که نهایت مصیبت‌ها بر این امام وارد شد اما تسلیم نشدند، امروز نیز با استفاده از رهنمودهای قرآن کریم در مقابل فشار دشمن ایستادیم و هیچ‌وقت تسلیم و ضعیف نشدیم زیرا حماسه عاشورا را سرلوحه کار قرار دادیم.
کد خبر: ۵۳۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ - 12August 2022

با الگو قرار دادن حماسه عاشورا در برابر دشمن ایستادیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «سید مجتبی میردامادی» امام جمعه موقت اصفهان امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: دشمنان از وارد شدن مصیبت بر ما خوشحال می‌شوند اما راه پیروزی و موفقیت بر دشمن، استقامت و صبر و تقوا است؛ در طول تاریخ شاهد بودیم ملت‌هایی که برای خدا به پا خواستند و برمشکلات استقامت کردند، دشمن را زمین‌گیر کرده‌اند‌.

وی با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی ۷۰ سال است، می‌کشد و به طفل و پیر و جوان رحم نمی‌کند اما امروز شاهدیم که در طول سه روز، مردم محاصره شده و مظلوم، پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک مالیدند و راهنمای ما برای رسیدن به این حقیقت قرآن کریم است، افزود: امروز مقاومت در مرحله‌ای از قدرت است که می‌تواند کم‌تر از یک هفته کاری کند که صهیونیستی در روی زمین باقی نماند.

حجت‌الاسلام «میردامادی» با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) گفت: تفاوتی که میان امام حسین(ع) و سایر ائمه وجود دارد این است که نهایت مصیبت‌ها بر این امام وارد شد اما تسلیم نشدند، امروز نیز با استفاده از رهنمودهای قرآن کریم در مقابل فشار دشمن ایستادیم و هیچ‌وقت تسلیم و ضعیف نشدیم زیرا حماسه عاشورا را سرلوحه کار قرار دادیم.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه اول نماز جمعه نیز با بیان اینکه افرادی وجود داشتند که رفتند و جان خود را در جبهه‌ها فدا کردند اما افرادی هم وجود داشتند که فقط به فکر جاه‌طلبی و فتنه‌انگیزی بودند، اظهار داشت: اگر انسان تقوا داشته باشد، در پیشگاه خداوند در دنیا و آخرت مقام پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد قیامت افزود: زمین در حال چرخش به دور خود و خورشید است اما ما احساس نمی‌کنیم اما قبل از وقوع قیامت زمین مشکلات بسیاری پیدا می‌کند و زلزله شدیدی در زمین اتفاق می‌افتد، کوه‌ها به لرزه درمی‌آیند، از جا کنده می‌شوند و به حرکت در‌می‌آیند.

حجت‌الاسلام «میردامادی» با بیان اینکه خورشید در هنگام قیامت خاموش می‌شود، همه چیز عالم به‌هم می‌ریزد، طبیعی است که در چنین شرایطی هیچ انسانی زنده نمی‌ماند تا زمانی که صور دوم دمیده شود و همه انسان‌ها دوباره زنده شوند، تأکید کرد: تنها راه نجات انسان بندگی، تقوا و ولایت است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم فرصت بندگی را از دست ندهیم، خاطرنشان کرد: زمانی که پرونده انسان به دست وی داده می‌شود، می‌بیند هیچ کوچک و بزرگی از قلم نیفتاده است؛ این زندگی ماندگار نیست و همیشه در دنیا زنده نیستیم و تنها افرادی که از فرصت عمر خود استفاده صحیح کنند، سرافراز خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار