امام جمعه سرپل ذهاب:

توافق مذاکرات هسته ای با تامین خواسته های بحق کشور حاصل میشود

حجت الاسلام «فاطمی نسب» گفت: مهمترین خواسته های جمهوری اسلامی رفع تحریمها و بدست آوردن منافع اقتصادی آن، ارایه تضمین های محکم و غیر قابل بازگشت توسط غربی ها و بسته شدن پرونده های ادعایی که بازی آژانس هسته ای است می باشد.
کد خبر: ۵۳۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 12August 2022

توافق مذاکرات هسته ای با تامین خواسته های بحق کشور حاصل میشودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به پرتاب ماهواره ایرانی به فضا، اظهار داشت: ماهواره خیام سه شنبه گذشته توسط ماهواره بر روسیه ای در کشور قزاقستان به فضا پرتاب شد که دستاورد بزرگی در صنعت فضایی برای کشور می باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر پرتاب ماهواره تا وزن ۵۰ کیلو گرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری ثبت کرده است اما براساس برنامه جامع ۱۰ ساله فضایی کشور تا پایان دولت سیزدهم امکان دستیابی به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین برای اوزان تا ۵۰۰ کیلوگرم محقق خواهد شد.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: رسانه های معاند غربی می کوشند که این ماهواره را دارای کاربرد نظامی و امنیتی معرفی کنند برخلاف رویکرد مغرضانه این رسانه ها ماهواره خیام جمع آوری و ارسال داده ها و اطلاعات راهبردی به ویژه با مصارف صلح آمیز کشاورزی، زیست محیطی، اقلیمی و آب و هوایی را برعهده دارد و داده های این ماهواره توسط ایستگاههای فضایی کشور رصد و کنترل می شود.

فاطمی نسب در ادامه به وضعیت مذاکرات هسته ای کشور با کشورهای ۴+۱ اشاره کرد و گفت: از چند روز گذشته و در شرایطی که هنوز مذاکره کنندگان کشورهای حاضر در گفتگوهای وین مشغول تبادل پیشنهادات خود برای خارج کردن مذاکرات رفع تحریمها از وضعیت موجود بودند برخی رسانه های شناخته شده غربی و عده ای از مقامات سیاسی اروپایی از نهایی شدن متن توافق خبر داده اند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب افزود: مقامات ایرانی در اظهارنظر خود اعلام کردند که معاون هماهنگ کننده اتحادیه اروپا چند ایده را به طرفهای مذاکره کننده اعلام کرده است و این ایده ها باید در پایتخت ها مورد بررسی دقیق تر قرارگیرد و طبعا تا زمانی که ایران بعنوان یکی از طرفهای اصلی مذاکرات متن موجود را بعنوان توافق نهایی قبول نکند هیچ مقام دیگری نمی تواند از نهایی شدن توافق خبر دهد و تا زمانی که خواسته های بحق جمهوری اسلامی تامین نشود هیچ توافقی صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: مهمترین خواسته های جمهوری اسلامی رفع تحریمها و بدست آوردن منافع اقتصادی آن، ارایه تضمین های محکم و غیر قابل بازگشت توسط غربی ها و بسته شدن پرونده های ادعایی که بازی آژانس هسته ای است می باشد.

فاطمی نسب در ادامه با اشاره به عزاداریهای مردم در دهه اول محرم بیان داشت: مردم در مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول محرم و خصوصا مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا با شور خاصی برگزار کردند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: مسئولین شهرستان در مدیریت مراسمات و دست اندرکاران مختلف با تمهید مقدمات لازم زمینه برگزاری باشکوه مراسم گردهمایی روزهای تاسوعا و عاشورا را فراهم نمودند که لازم است از همه این عزیزان تقدیر شود.

فاطمی نسب در پایان افزود: امیدواریم سس چیزی که در این ایام با توسل به خدا و اهل بیت علیهم السلام پای روضه های اباعبدالله علیه السلام بدست آوردیم توشه ای برای آخرت ما باشد سعادت دنیاو آخرت در تبعیت از سیره اهل بیت و انجام واجبات دینی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها