سرلشکر باقری در جمع کارکنان خبرگزاری دفاع مقدس:

تلاش‌های ۹ ساله خبرگزاری دفاع مقدس مثمرثمر بوده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تلاش‌های ۹ ساله مجموعه خبرگزاری دفاع مقدس مثمرثمر بوده و با حداقل امکانات و نیرو کارهای خوبی صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۳۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ - 13August 2022

تلاش‌های ۹ ساله خبرگزاری دفاع مقدس مثمرثمر بوده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) ضمن بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس، در جمع کارکنان این خبرگزاری، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار داشت: شهدای خبرنگار رسالت بزرگی برعهده داشتند و این خبرنگاران با تقدیم خون خود، این رسالت بزرگ را امضا کردند.

سرلشکر باقری ادامه داد: حقیقتاً خبرنگاران نقش اساسی در انتشار اخبار جهاد، مقاومت و دفاع مقدس داشتند و دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تقارن روز خبرنگار با روز عاشورا گفت: این تقارن بسیار مهم است و اگر حضرت زینب (س) در انتشار واقعیت عاشورا اقدام نمی‌کرد، کربلا در کربلا می‌ماند.

وی با بیان اینکه صاحبان پنج رسانه بزرگ دنیا یهودیان بودند و ۹۴ درصد از اخبار دنیا در این رسانه‌ها تولید و منتشر می‌شود، افزود: بعد از اینکه اینترنت و ماهواره به‌وجود آمد، باز هم روند انتشار اخبار در جهان نشان می‌دهد که به نوعی مالکیت اخبار در اختیار استکبار جهانی است؛ زیرا اینترنت و ماهواره از ارتش آمریکا به سایر نقاط گسترش یافت.

سردار باقری در ادامه با اشاره به عملکرد خبرگزاری دفاع مقدس طی سال‌های گذشته عنوان کرد: تلاش‌های ۹ ساله مجموعه خبرگزاری دفاع مقدس مثمرثمر بوده و با حداقل امکانات و نیرو کارهای خوبی صورت گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: فعالیت شما خبرنگاران در خبرگزاری دفاع مقدس، سختی و مهم بودن کار خبررسانی را نشان می دهد؛ زیرا وقتی شبکه‌های اجتماعی معاندان متوجه فعالیت شما در این شبکه‌ها می‌شوند، صفحات این خبرگزاری را مسدود می‌کنند.

وی با بیان اینکه دقت در محتوا و اعتبار مطلب بر سرعت اولویت دارد، گفت: کار خبرنگاران، کاری بسیار سخت، سنگین، دقیق و مستلزم داشتن دانش بالا، فناوری روزآمد به همراه اخلاص، ایمان، اعتقاد و معنویت است تا بتواند از جان برخیزد و بر جان بنشیند و این کاری است که خبرنگاران برعهده دارند.

سرلشکر باقری افزود: در این زمینه، بخشی از کار به تخصص شما در خبرگزاری دفاع مقدس بازمی‌گردد؛ قطعاً آنچه که از کمیت مهمتر است توجه به کیفیت است؛ یعنی دقت، شفافیت، استفاده از فناوری، هنر، مخاطب‌شناسی، کار تخصصی برای هر گروه از مخاطبین و انجام آزمایش در مورد میزان تأثیرگذاری، بازنگری و برگشتن و اصلاح روش‌ها و نیز پیش‌بینی آینده که چه اتفاقی می‌افتد، پیش‌دستی و پیشگیری در ساختن ذهن صحنه برای فرداها و ابعاد دیگری از کار تخصصی شما خبرنگاران است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: تأکید می‌کنم بر اینکه همکاران من در این حوزه دائماً باید در حال مطالعه، آموزش و گذراندن کارگاه‌های حاوی پیشرفت رو به آینده باشند و در دانسته‌های دانشگاهی خود باقی نمانند؛ زیرا آن روش، مسیر و طریقی که امروز بلد هستید، سال دیگر معلوم نیست که به در شما بخورد؛ لذا دائماً باید با آموزش و مطالعه، خود را به‌روز کنید و حتی صاحب سبک جدید باشید.

وی اضافه کرد: در این زمینه قطعاً همکاری و هم‌افزایی شما با سایر خبرگزاری‌های نیرو‌های مسلح و جبهه انقلاب قطعاً تأثیرگذار و مؤثر خواهد بود؛ هرچند که ممکن است شما با سایر خبرگزاری‌ها رقیب باشید که این خیلی هم خوب است؛ زیرا رقابت و مسابقه در کار خیر پسندیده است، اما در عین حال هم‌افزایی، همکاری و رقابت دوستانه، و نه ناجوانمردانه طبیعت کار شماست که خیلی هم پسندیده است.

سردار باقری خطاب به خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس تأکید کرد: شما در حوزه‌ای کار می‌کنید که نیاز به اطلاعات صحیح دارید؛ لذا خبرگزاری باید با ستاد کل نیروهای مسلح ارتباط و تبادل اطلاعات و اخبار را داشته باشد که در این رابطه معاونت فرهنگی، اطلاعات، عملیات، آماد و دیگران می‌توانند به شما کمک کنند تا به اطلاعات دقیق دست یابید و بر اساس سیاست‌های خبری موجود، در خبرگزاری منتشر کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: مسیر ما هم کاملاً مشخص است، زیرا فرمانده معظم کل قوا با آگاهی و تدبیر کارآمد مسیر ما روشن کردند؛ بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات رهبری چراغ راهی است که این مسیر را کاملاً روشن کرده است؛ از این رو، یک منشور رسانه‌ای را در اختیار دارید و باید کار را در همین مسیر پیش ببرید.

وی اظهار داشت: تأکید می‌کنم که دقت در محتوا و اعتبار حرفه‌ای شما بر سرعت انتشار خبر اولویت دارد؛ یعنی ممکن است که مجبور شوید برای اینکه خبری را با مصادر مطمئن هماهنگ کنید، نیم ساعتی بگذرد و خبر مربوطه در رسانه‌های دیگر منتشر شود و در این رابطه عقب بمانید، اما اینکه در طول زمان مشهور شوید به اینکه خبر خبرگزاری دفاع مقدس صحیح، متقن و قابل اتکاست، بسیار ارزش دارد.

سردار باقری گفت: به عنوان کاربری که فضای مجازی را رصد می‌کنم، معتقدم که انتشار اخبار در جایی اهمیت پیدا می‌کند که اخبار آن صحیح باشد؛ هرچند با تأخیر خبری منتشر شود. این حوزه (فضای مجازی) فوق‌العاده ارزشمند و مهم است؛ به همین علت تصمیم گرفتم در فضای مجازی حضور داشته باشم و در این رابطه صفحه‌ای برای بنده ایجاد شده است که به واسطه آن، نکاتی که لازم باشد را به استحضار ملت خواهم رساند و از نظرات ملت نیز مطلع خواهم شد؛ چرا که در جهاد تبیین باید همه مشارکت داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا با تدابیر کارآمد و صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راه و مسیر مهمی را پیش روی ما گذاشتند و فرمایشات ایشان منشور رسانه‌ای را در اختیار همه قرار داده است و باید کار را در این مسیر پیش ببریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها