نماینده مردم در مجلس:

فعالیت وزارت خارجه از نقاط قوت دولت است

رشیدی کوچی گفت: فعالیت وزارت خارجه و برنامه ریزی برای انجام سفر مقامات کشور‌های خارجی به ایران از نقاط مثبت دولت رئیسی است.
کد خبر: ۵۳۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ - 13August 2022

فعالیت وزارت خارجه از نقاط قوت دولت است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلال رشیدی کوچی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در یکسال نخست عمر دولت سیزدهم، مقامات ارشد ۹ کشور خارجی به ایران سفر کرده اند، اظهار داشت: یکی از نقاط مثبت دولت سیزدهم در حوزه وزارت خارجه و برنامه ریزی‌هایی است که در این حوزه انجام شده است. سفر‌هایی که انجام می‌شود چه مهمانانی که به ایران می‌آیند یا دولت سفر‌های خارج از مرز را تنظیم می‌کنند در میان مدت و بلند مدت قطعا تاثیرات بسیار خوبی در حوزه اقتصادی و گسترش فعالیت اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس ادامه داد: به صورت کلی می‌توان گفت پیوستن ایران به معاهدات بین المللی و گروه‌های اقتصادی مختلف مانند شانگ‌های و بریکس می‌تواند به حوزه اقتصاد کشور کمک کند و نشان می‌دهد همه دنیا در چند کشور اروپایی و آمریکایی متمرکز نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هر چه بتوانیم روابط خود را با کشور‌های پیرامونی و دوست که خارج از چارچوب کشور‌های اروپایی قرار دارند افزایش دهیم، می‌توانیم حوزه اقتصادی را گسترش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقداماتی، چون کشت‌های فراسرزمینی، صنایع فرا سزمینی، محصولات پتروشیمی و پالایشی و اتفاقاتی که با روسیه و ونزوئلا رقم می‌خورد در بلند مدت و میان مدت می‌تواند کمک کننده باشد. در کل می‌توان تاکید کرد که یکی از نقاط قوت دولت رئیسی در حوزه وزرات خارجه بوده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار