دریادار سیاری:

پژوهش‌ اثرگذار نیازمند عبور از مرزهای دانش است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: پژ‌وهشی که می‌خواهد اثرگذار باشد، باید مرزهای دانش را بگذراند تا بتواند موجب تحول شود.
کد خبر: ۵۳۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 14August 2022

پژوهش‌ اثرگذار نیازمند عبور از مرزهای دانش استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) در سومین جشنواره امام علی (ع) ارتش که در سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انسانی رکن اساسی پیشرفت و تعالی در هر سازمانی است که می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند.

دریادار سیاری ادامه داد: دنیا دنیای تحول است و اگر ما در خودمان تحول به‌وجود نیاوریم، دچار غافلگیری راهبردی می‌شویم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: اما آنچه باعث تحول در سازمان می‌شود، نیروی انسانی کیفی است که باعث جلوگیری از غافلگیری راهبردی می‌شود. در اولین بُعد بیانیه گام دوم انقلاب نیز بحث علم و پژوهش به میان آمده است که نقشه راه ما را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه باعث پیشرفت می‌شود و از رکود جلوگیری می‌کند، توجه به پژوهش و علم است، گفت: هر پژ‌وهشی که می‌خواهد اثرگذار باشد، قطعاً باید مرزهای دانش را بگذراند تا بتواند موجب تحول شود. تدبیر رهبر انقلاب اسلامی در این رابطه، این است که ما باید راه میانبر را برویم تا بتوانیم به نوآوری دست یابیم و از دشمن جلو بزنیم.

امیر سیاری عنوان کرد: اگر می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و اگر می‌خواهیم دنباله‌رو کسی نباشیم، باید پژوهشی انجام دهیم که مرز دانش را بشکند و ما را در مسیر تعالی قرار دهد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار داشت: هر پژوهشی که بتواند حتی به اندازه یک تار مو، وابستگی ما به خارج را قطع کند، پژوهشی است که استقلال ما را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه علوم انسانی می‌تواند باعث پیشرفت نیروی انسانی و در نتیجه پیشبرد صنعت شود، افزود: علت اینکه خارجی‌ها به دانشجویان خارج از کشور ما اجازه ورود به علوم انسانی و مدیریتی نمی‌دهند، این است که نمی‌خواهند هژمونی آن‌ها در جهان بر هم بخورد.

دریادار سیاری تأکید کرد: ما باید به یافته‌های پژوهشگران علوم انسانی توجه بیشتری کنیم. ما در این حوزه اسناد بالادستی بسیار ارزشمندی داریم که باید به آن‌ها رجوع کنیم تا سطح دانش علوم انسانی خود را بالا ببریم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار