معاون وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد؛

اهمیت زبان هنر در تداوم جریان عاشورا

کلهر با اشاره به اهمیت زبان هنر در تداوم جریان عاشورا گفت: زبان هنر بهترین انتخاب است تا به وسیله آن یک رویداد و جریان را درون یک کشور، یک سنت و فرهنگ تداوم بخشید و همچنین به جهانیان معرفی کرد.
کد خبر: ۵۳۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ - 14August 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سینا کلهر» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، پس از تماشای «اپرای عاشورا» ضمن اشاره به اینکه این اثر بسیار درخشان و بی‌نظیر است، اظهار داشت: زبان هنر، یاری‌رسانی برای زنده نگه‌داشتن واقعه عاشوراست و در این اثر دیدیم این واقعه، بسیار عمیق، هنرمندانه و با ظرافت بسیار به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: از شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام گرفته تا هنرمندان بخش‌های مختلف در همه‌ی دوره‌ها، باعث تداوم جریان عاشورا شده‌اند. هنر، زبانی جهانی دارد و عالی‌ترین زبان برای انتقال مفاهیم و مضامین است. زبان هنر بهترین انتخاب است تا به وسیله آن یک رویداد و جریان را درون یک کشور، یک سنت و فرهنگ تداوم بخشید و همچنین به جهانیان معرفی کرد. به اعتقاد من هیچ ابزاری بهتر و والاتر از زبان هنر نیست.

 معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: این اثر هنری به بهترین شکل توانسته اتفاق گفته شده را رقم بزند و لازم است که زمینه اجرای استانی اپرای عاشورا را بیش از پیش فراهم کرد. معتقدم این اثر قابلیت دارد تا با اجراهای بیشتری روی صحنه بیاید و امیدوارم این دوره اجراها، آغازی باشد تا تعداد بیشتری از مردم این امکان را داشته باشند تا از این اثر بهره ببرند.

اجرای اپرای عاشورا که به همت بنیاد رودکی و همکاری گروه تئاتر عروسکی آران با بازآفرینی و کارگردانی بهروز غریب‌پور به روی صحنه می رود، تا چهارشنبه 26 مرداد تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از طریق سامانه تیوال تهیه کنند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار