استاندار گیلان:

کنگره شهدا تلاشی موثر در جبهه مقاومت فرهنگی است

«عباسی» کنگره شهدا را تلاشی موثر در جبهه مقاومت فرهنگی خواند و گفت: در این مسیر باید تولید محتوای موثر داشت و فضای مجازی را به‌عنوان بستر نوین اشاعه فرهنگ مورد توجه قرار داد.
کد خبر: ۵۳۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ - 14August 2022

کنگره شهدا تلاشی موثر در جبهه مقاومت فرهنگی است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز (یکشنبه) در نشست آغازین برگزاری دومین کنگره ملی سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان، با اشاره به جایگاه رفیع شهدا و ایثارگران، آن‌ها را ادامه‌دهنده سیره امام حسین (ع) و یاران ایشان دانست و اظهار داشت: شهیدان الگویی برای خداپرستی، دین‌داری، ولایت‌مداری و اخلاق‌مداری هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی از ابتدای شکل‌گیری این نظام مردمی برای براندازی آن بسیار تلاش کردند، تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی که در میدان نبرد با سلاح جنگی به خواسته خود نرسیدند، سال‌هاست با هوشیاری و برنامه‌ریزی در ابعاد کلان، وارد جنگ در جبهه فرهنگی شدند و تلاش می‌کنند تا داشته‌های ارزشمند این بخش را به نابودی بکشانند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه ایشان به حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از دهه ۷۰ تاکنون به مسأله فرهنگ تحت عنوان‌های مختلف تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، لزوم اجرای مهندسی فرهنگی و جهاد فرهنگی تاکید داشته‌اند.

عباسی افزود: دشمنان تلاش می‌کنند با کوچک نشان دادن دستاورد‌های ایران اسلامی و همچنین بزرگ جلوه دادن خدمات دیگر کشورها، موجبات دلسردی مردم را فراهم کنند.

وی ارزش‌هایی همچون حجاب و عفاف، خانواده و حفظ وحدت و انسجام ملی را هدف دشمنان ایران اسلامی خواند و تاکید کرد: حمله مسلمان علیه مسلمان و جنگ‌های نیابتی، از دیگر اقدامات دشمن برای سرکوبی کشور‌های مسلمان است.

استاندار گیلان، شهیدان سرافراز سلیمانی، همدانی و یاران‌شان را نماد آزادگی، حق‌طلبی و دفاع برای شکستن حصار ظلم در جهان دانست و متذکر شد: مدافعان حرم، ادامه‌دهنده راه شهدای پرافتخار ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه هشت هزار شهید گیلان مایه مباهات و افتخار استان هستند و باید در جهت حفظ سیره و آرمان‌های آن‌ها عزمی آهنین داشت، تصریح کرد: برگزاری کنگره در جهت صیانت از آرمان‌های شهدا، اقدامی موثر است؛ اما باید همه ابعاد آن مورد توجه باشد و از ظرفیت همه صاحب‌نظران و فعالان حوزه ایثار و شهادت و خانواده شهدا برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره شهدا بهره گرفت.

عباسی، کنگره شهدا را تلاشی موثر در جبهه مقاومت فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: در این مسیر باید تولید محتوای موثر داشت و فضای مجازی را به‌عنوان بستر نوین اشاعه فرهنگ مورد توجه قرار داد.

وی دعوت از سخنرانان ملی برای اجلاسیه‌های مختلف و نیز کنگره هشت هزار شهید گیلان را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای حضور در کنگره و یا کمک به انجام هرچه بهتر آن، باید از صف‌بندی پرهیز شود؛ زیرا میزبان این کنگره شهدا هستند و دوستی با شهدا مرزبندی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار