مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

در حوزه‌های دفاعی و سازندگی به صادرکننده دانش تبدیل شدیم

حجت الاسلام رستمی گفت: امروز جوانان کشور ما توانسته‌اند در حوزه‌های دفاعی و سازندگی به صادرکننده دانش تبدیل شوند.
کد خبر: ۵۳۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶ - 14August 2022

در حوزه‌های دفاعی و سازندگی به صادرکننده دانش تبدیل شدیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، نشست افتتاحیه رویداد آینده روشن (حامیم) دانشگاه تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

رستمی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از مسئولین این رویداد به ذکر روند تاریخی پیشرفت علم در کشور پرداخت و اظهار داشت: ایرانی‌ها پس از اسلام، بزرگترین دانشمندان را به خود دید. چنان که در کتاب فرهنگ اسلام در اروپا ذکر شده، در زمانه‌ای که علم تشخیص بیماری در ایران وجود داشت، در اروپا اگر دست کسی دانه چرکی می‌زد، آن را قطع می‌کردند به تصور اینکه جن در آن ظهور کرده است.

رستمی در ادامه با بیان اینکه زمانی در اروپا امثال گالیله را به دلیل یافته‌های علمی محاکمه می‌کردند گفت: قبل از انقلاب اسلامی در همین ایران، نخست وزیر وقت، آقای رزم‌آرا در مجلس شورای ملی می‌گفت ما عُرضه ساختن یک آفتابه نداریم و نباید از ملی شدن صنعت نفت سخن بگوییم.

وی افزود: اما پس از انقلاب شاهد بودیم که جوانان و همکلاس‌های شما دانشجویان، جنگ را با دست خالی اداره کردند و امروز ابرقدرت شرقی، دست دراز می‌کند تا از شما تکنولوژی پهپادی‌تان را بخرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: عامل این تحولی که که عرب‌های چادرنشین منجم شوند، کفشگران محروم از تحصیل، دانشمند شوند و اروپایی‌هایی که روزی حتی سرویس بهداشتی نداشتند، حالا پیشتاز برخی عرصه‌های صنعت و تکنولوژی شوند، فرهنگ اسلامی بوده است.

حجت الاسلام رستمی در ادامه تاکید کرد: امروز جوانان کشور ما توانسته‌اند در حوزه‌های دفاعی و سازندگی به صادرکننده دانش تبدیل شوند تا جایی که در حال حاضر نزدیک به ۲ درصد دانش جهان را تولید می‌کنیم و در این زمینه ۱۹ برابر پیشرفت کرده ایم.

وی افزود: می شود به نقطه‌ای رسید و توسط شما دانشجویان به آرزو‌های بزرگی دست پیدا کرد. شرط این خودباوری و تلاش و همت مضاعف در کنار نگاه و لطف خداوند است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان ضمن دعا برای موفقیت و دستیابی دانشجویان به بهترین دستاورد‌های ممکن خاطرنشان کرد: شهدای عزیز ما نیز یک مسیر را انتخاب کردند و در راستای آن مجاهدت کردند و خداوند نیز دست آن‌ها را گرفت و به مقام والای شهادت رساند و ان‌شالله دست شما عزیزان را نیز خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار