از سری مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه ۲۰۲۲؛

هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی «شکار شاهین» آغاز شد

مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۲۲ در رشته «شکار شاهین» در حوزه پهپادی با حضور ۴ کشور از امروز به میزبانی نیروی هوافضای سپاه در کاشان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ - 15August 2022

آغاز هفتمین دوره مسابقات بین المللی «شکار شاهین» در کاشانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «علی بلالی» مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه از برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۲۲ در رشته «شکار شاهین» در حوزه پهپادی با حضور چهار کشور از صبح امروز (دوشنبه) در کاشان خبر داد.

وی افزود: تیم‌هایی از کشور‌های ایران، روسیه، بلاروس و ارمنستان در این دوره از مسابقات حضور دارند و جمهوری اسلامی ایران با یک تیم در مسابقات بین المللی نظامی پهپاد شکار شاهین شرکت می‌کند.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضا و سخنگوی این دوره از مسابقات گفت: بیش از ۷۰ نفر از نظامیان کشور‌های یادشده در این دوره از مسابقات در پنج مرحله آمادگی جسمانی و تیراندازی و چهار بخش پهپادی شامل شناسایی هوایی در سه روز، حمایت هوایی و تصحیح آتش توپخانه، شناسایی در شب و پیوستگی شناسایی به رقابت می‌پردازند.

وی در بیان اهداف این مسابقات گفت: هدف از برگزاری مسابقات بین المللی نظامی شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی ابلاغ پیام صلح و دوستی و همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌های جهان برای مقابله با تروریسم جهانی و عوامل ناامن‌کننده جهان و همچنین ارتقاء سطح آمادگی و توان رزم و انتقال تجربیات و دست‌یافته‌های نظامی در زمینه پهپاد به کشور‌های دوست است.

سردار بلالی با بیان اینکه آیین افتتاح این مسابقات صبح امروز با رعایت موارد ایمنی پروازی و زمینی و همچنین دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات هم ششم شهریورماه در کاشان برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین دوره مسابقات نظامی در سال ۲۰۱۵ با محوریت کشور روسیه و قزاقستان در ۱۳ رشته برگزار شد و از سال ۹۵ با ارسال دعوتنامه رسمی از کشور روسیه و موافقت فرماندهی معظم کل قوا تاکنون نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در شش دوره این مسابقات شرکت کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار