کارشناس مذهبی حوزه علمیه استان قزوین:

هدف مهم مجالس ذکر اهل بیت (ع) تعلیم معارف اسلام است

حجت‌الاسلام «میرزامحمدی» گفت: هدف مهم مجالس ذکر اهل بیت (ع) بر اساس روایات، احیای امر اهل بیت (ع) یا همان یادگیری و یاد دادن علوم و معارف حضرات معصومین (ع) است.
کد خبر: ۵۳۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ - 15August 2022

هدف مهم مجالس ذکر اهل بیت (ع) یادگیری و یاد دادن علوم و معارف حضرات معصومین (ع) است// لطفا عکس نمایه عوض شود وقتی برنامه امروز برگزار شده عکس نباید تصویر شب باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد میرزامحمدی» کارشناس مذهبی حوزه علمیه استان قزوین، صبح امروز (دوشنبه) در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان که در محوطه مدرسه علمیه صالحیه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هدف مهم مجالس ذکر اهل بیت (ع) براساس روایات، احیای امر اهل بیت (ع) یا همان یادگیری و یاد دادن علوم و معارف حضرات معصومین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل (ع) در یکی از سخنرانی‌های خود درباره فضیلت مهم حضرت زهراء (س) به روایت امام صادق (ع) اشاره کردند که طبق این روایت جبرئیل پس از شهادت پیامبر (ص) هر روز بر حضرت زهراء (س) نازل می‌شد و سپس این نکته مهم را متذکر شدند کسی که ملائکه به او نازل می‌شود باید در رتبه ای بالاتر از مَلَک باشد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: طبق روایات حضرت زهرا (س) به عنوان صاحب عزای سیدالشهداء(ع)، اشک‌های همه عزاداران را جمع می‌کند تا این اشک‌ها پس از مرگ مؤمنین و در برزخ و قیامت به کار آید. از یاد نبریم که عزای اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت (س) در روز عاشورا تمام نمی شود، بلکه روزها و شب‌های پس از دهه اول، روزها و شب‌های اصلی عزاست.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: یکی از سلام ها به اباعبدالله الحسین (ع) «السلام علیک یا شریک القرآن» است، این عبارت بیانگر آن است که گوینده این سلام معتقد است که امام معصوم (ع) همه ویژگی های قرآن کریم را دارد و از این رو شایسته است تا هم محافل حسینی با معارف قرآن مُزیّن شود و هم این که عزاداران در این ماه با تلاوت قرآن و اهدای ثواب آن به حضرت سیدالشهداء (ع)، بهترین کلام را یعنی قرآن به بهترین فرد عالَم یعنی معصوم (ع) تقدیم دارند.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی عنوان کرد: عزاداران سیدالشهداء (ع) با عزاداری در این شب‌ها و روزها خود را همنشین و رفیق خدا و رسول خدا (ع) کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار