اختتامیه دوره «یاوران ولایت» بسیج دانش‌آموزی در زاهدان

دوره «یاوران ولایت» بسیج دانش آموزی در زاهدان به پایان رسید.
کد خبر: ۵۳۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷ - 15August 2022

اختتامیه دوره «یاوران ولایت» بسیج دانش آموزی در زاهدانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، سرهنگ پاسدار «هادی قاسمی» مدیر سازمان بسیج دانش آموزی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از نیروی جوان و عملیاتی کردن گام دوم انقلاب، با هدف ایجاد زمینه مسئولیت‌پذیری بین دانش‌آموزان برای آینده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دوره«یاوران ولایت» بسیج دانش آموزی در شهرستان زاهدان برگزار شد. 

وی ایجاد انگیزه، تحرک، پویایی و نشاط در سطح مدارس و نهادینه کردن شاخص‌های تربیتی در بین دانش‌آموزان که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن اشاره شده است را از اهدف آموزش فرمانده هان واحد های مقاومت پیشگامان استان سیستان و بلوچستان در این دوره برشمرد.

سرهنگ قاسمی عنوان کرد: این دوره بعد از دوسال که به صورت مجازی برگزار شده بود، امسال به صورت حضوری با شرکت 500 دانش آموز دختر و پسر  همزمان در دو اردوگاه فاطمة الزهرا ویژه دانش آموزان خواهر و مجتمع ورزشی شهید بهشتی ویژه دانش آموزان برادر اجرا شد.

مدیر سازمان بسیج دانش آموزی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این طرح شرکت کنندگان آموزشهای لازم جهت فرماندهی واحد های مقاومت را کسب کردند که محور آموزش ها مباحث تشکیلاتی، موضوعات جهادی  و برنامه های ابلاغی بسیج دانش آموزی بود که گذرانده شد.

این مسئول تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره از ابتدای مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید  در سطح مدارس استان به عنوان فرمانده هان واحدهای مقاومت و نمایندگان سازمان بسیج دانش آموزی در مدارس، برنامه های ابلاغی  سازمان بسج دانش آموزی را عملیاتی و اجرا می کنند.

همچنین سردار «موسی کمالی» مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به این که 43سال قبل در سن جوانان و نوجوانان امروزی به قیام امام خمینی پرداختیم و نهضت و قیامی را برای سرنگونی طاغوت آغاز کردیم، گفت: ابتدا با ترس و نگرانی جوانان و نوجوانان دورهم جمع می شدند و هر کس برعلیه طاغوت، برنامه ای را آغاز و در تظاهرات شرکت داشتیم که در کار، هدف همه مشخص بود و به دنبال یک هدف مشترک بودند و تلاش می کردند.

وی با اشاره به این مطلب که حق به هیچ وجه به صورت مجانی و هدیه به شخصی داده نشده و نمیشود، افزود: برای رسیدن و تحقق این هدف و حق باید قیام و حرکت کرد و هزینه های بسیاری پرداخت کرد و از جان هم گذشت.

سردار کمالی با تاکید بر این مطلب که صحنه نبرد حق بین باطل ادامه دارد و تا رسیدن به حق باید تلاش بسیار کرد و آگاه و بصیر باشیم ادامه داد: نهضت اسلام و دین اسلام آخرین دین الهی از سوی خدا  است که پیامبری مبعوث شد و سختی ها و شرایطی به پیامبرتحمیل شد و  پیامبر برای رسیدن به اهدافش سختی ها را تحمل کرد. رسالت و وظیفه افراد متعهد و انقلابی نیز در جامعه امروزی تحمل سختی ها تا رسیدن به اهداف است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که امامان ما پرچم دین راعلم کردند و در سال 57 انقلاب به پیروزی رسید استکبار و جریان باطل همه در یک نهضت قرار گرفتند تا ما را نابود کنند، تصریح کرد: امروز به جایی رسیدیم که با هجمه شدید دشمن مواجه شدیم و منافقین کور دل، شهدای بسیاری از ما گرفتند که در مقابل نهضت قرار دهند اما به اهداف شومشان دست نیافتند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به این مطلب که در جنگ نابرابر و تحمیلی هشت سال دفاع مقدس 220 هزار شهید، 500 هزار جانباز و 140 هزار آزاده را انقلاب اسلامی تقدیم نظام کرده است، گفت: امروز دشمنان قسم خورده ملت ایران با ایجاد تحریم ها در پی ایجاد مشکلات بسیار برای مردم  هستند. امروز دانش آموزان بسیجی با شرکت در دوره یاوران ولایت به‌عنوان جبهه حق پرچم مبارزه حق را بردوش گرفته اند.

وی افزود: امروز دانش آموزان بسیجی در صحنه نبرد آمده اند و نباید تصور کرد که مبارزه این قشر، با تهدیدات دشمن آسان است. در گذشته جنگ سخت بود و دشمن مشخص اما امروز جنگ نرم است و دشمن مشخص نیست. 

سردار کمالی ادامه داد: امروز مبارزه ناجوان مردانه است و تشخیص حق از سوی ما سخت است. نیاز است که حق را بشناسیم و برای شناختن حق بسیار وقت بگذاریم و بیشتر تلاش کنیم. دشمن امروز قشر جوان را محاصره کرده اگر کسی بصیرت و درک صحیح نداشته باشد فریب دشمن را می خورد.

این مسئول گفت: برای تشخیص حق از باطل علاوه بر مطالعه و بصیرت باید پشت سر رهبری حرکت کرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، عنوان کرد: وقتی در مسیر ولایت و شهدا گام بر داشته ایم باید سختی ها را تحمل کرد. دانش آموزان آینده سازان انقلاب، مدیران، فرماندهان و شهدا آینده کشور هستند که با ایثار، شجاعت، شهامت و گذشت در صف اسلام و حمایت از انقلاب قرار گرفته اند.

این دوره از 20 مرداد آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار