نماینده مردم در مجلس:

همکاری مشترک تهران-بغداد برای مبارزه با تروریسم ضرورت دارد

همتی گفت: گروه‌های تروریستی و افراطی داعش تلاش می‌کنند در منطقه خصوصاً عراق فعالیت‌هایی را انجام دهند لذا همکاری‌های مشترک ایران و عراق برای مبارزه با تروریسم اهمیت دارد.
کد خبر: ۵۳۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ - 16August 2022

همکاری مشترک تهران-بغداد برای مبارزه با تروریسم ضرورت دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن همتی» عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به عراق در راستای توسعه همکاری‌های مشترک، اظهار داشت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شاهد رفت و آمد مقامات کشورمان در بخش‌های مختلف به کشور‌های همسایه هستیم.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع همسایه محوری در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد و این مولفه در روابط با کشور عراق به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای تجربیات و دستاورد‌های خوبی در عرصه امنیتی، دفاعی و نظامی است، ادامه داد: این مهم در حالیست که گروه‌های تروریستی و افراطی داعش تلاش می‌کنند در منطقه خصوصا عراق فعالیت‌هایی را انجام دهند لذا همکاری‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم اهمیت می‌یابد. د

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه چندی پیش نیز میان دانشگاه‌های دفاع ملی دو کشور تفاهم نامه‌ای امضاء شد تا تجربیات دو کشور در عرصه نظامی مورد تبادل قرار بگیرد، افزود: بنابراین می‌توان اذعان کرد همکاری‌های مشترک امنیتی و دفاعی دو کشور در سطوح بالاتری پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک اتحاد و همدلی دو ملت می‌تواند موجب افزایش قدرت در مبارزه با تنش آفرینان خارجی و همچنین خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان مشترک دو کشور شود.

منبع: خانه ملت

انتهای یپام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار