نماینده مردم در مجلس:

امنیت در مسیر مرز خسروی تا بغداد فراهم است

حیدری با بیان اینکه مرز خسروی استانداردترین پایانه مرزی با عراق است، گفت: جاده مواصلاتی به مرز خسروی ۴ بانده بوده و اقامتگاه‌های مناسبی در این مرز وجود دارد. از سال گذشته تاکنون امنیت در مسیر مرز خسروی تا بغداد کاملاً فراهم و بخش‌هایی از ارتش و پلیس عراق و حشدالشعبی در مسیر مستقر هستند.
کد خبر: ۵۳۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ - 16August 2022

امنیت در مسیر مرز خسروی تا بغداد کاملا فراهم است

به گزارش گروه‌ سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای عبور زائران تا بازه زمانی اربعین، اظهار داشت: روز گذشته مرز اربعین به صورت رسمی برای زائرین بازگشایی و یک کاروان از زائران از این مرز به عتبات عالیات اعزام شدند و این مرز تا زمان اربعین باز خواهد بود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به دنبال این هستیم که فعالیت این مرز در بازه زمانی بعد از اربعین نیز استمرار داشته باشد، عنوان کرد: مرز خسروی یک مرز بین المللی و رسمی است و نزدیک‌ترین نقطه به بغداد و عتبات است، از سوی دیگر بیشترین امکانات در مرز خسروی فراهم بوده و ۲۳ هتل، مهمانسرا و زائرسرا دارد.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که پایانه مرزی خسروی استانداردترین پایانه با کشور عراق است، یادآور شد: از این رو از مزایای این مرز استاندارد بودن پایانه آن، جاده مواصلاتی ۴ بانده از تهران تا خسروی است T ضمن اینکه در کنار اقامتگاه‌های مناسب، پارکینگ‌های متعددی نیز در نقاط مختلف مرزی آن وجود دارد.

رئیس کمیته مرز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امنیت مرز خسروی در داخل کشور به صورت کامل برقرار است، خاطرنشان کرد: مرز خسروی از سمت عراق در بازه‌های زمانی مختلف همانند سایر مرز‌ها تحت تأثیر وقایعی بوده، اما از سال گذشته تا کنون امنیت در مسیر مرز خسروی تا بغداد کاملا فراهم و بخش‌هایی از ارتش و پلیس عراق و حشدالشعبی در مسیر مستقر هستند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار