فرمانده انتظامی استان فارس:

دفاع‌مقدس را پیش از اینکه توسط دشمن تحریف شود تبیین کنیم

سردار «حبیبی» گفت: اگر حماسه دفاع مقدس خوب معرفی و تبیین نشود دشمن آنگونه که می‌خواهد این حماسه را به جهانیان و به مردم ما معرفی خواهد کرد.
کد خبر: ۵۳۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ - 16August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ پاسدار «رهام‌بخش حبیبی» فرمانده انتظامی استان فارس امروز در سخنرانی خود در دوره آموزشی دو روزه «توان‌افزایی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» که به همت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و دانشگاه آزاداسلامی فارس برگزار شد، اظهار داشت: اگر حماسه دفاع مقدس خوب معرفی و تبیین نشود دشمن آنگونه که می‌خواهد این حماسه را به جهانیان و به مردم ما معرفی خواهد کرد.

رئیس پلیس استان فارس با بیان نمونه‌هایی از ایثار رزمندگانی که از نیروی انتظامی آن زمان عازم جبهه‌ها شده بودند افزود: رزمنده‌مان که از ژاندارمری عازم جبهه شده بود را رژیم بعث انقدر شکنجه داد و در نهایت پیکرش را در برابر خانواده‌اش به نخل بست و آتش زد.

سردار حبیبی افزود: نیروهای فراجا در دفاع مقدس اولین گردانهایی بودند که تحت عنوان پاسگاه ژاندارمری و شهربانی و کمیته با لشکر عراق درگیر شدند و فراجای استان فارس در کمیته 69 شهید و در ژاندارمری 214 شهید و در شهربانی 13 شهید تقدیم میهن اسلامی عزیزمان کرد.

وی با بیان اینکه نمونه‌های فراوانی از ایثار و مجاهدت رزمندگان ما وجود دارد که اگر ثبت و ضبط نشود فراموش خواهد شد افزود: باید همگان بدانند که مثلا  شهید رحمان درویشی یک هفته نبود که عروسی کرده بود و تاب نیاورد و گفت باید بروم جبهه و به کمک بردران رزمنده‌ بشتابم و رفت و بدنش تکه تکه شد.

سردار حبیبی خاطرنشان کرد: باید از عشق و ایثار شهدا به نسل جدید گفت و در کنار آن زبان و شیوه گفتن هم مهم است  باید به گونه‌ای دفاع مقدس را روایت کرد که دلها نرم شوند و بشکنند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطرنشان کرد: پارسال تازه از سوریه آمده بودم اما دلم برای پیاده روی اربعین شکسته بود و از شانس من ویزای همه به جز من و همسرم صادر شده بود و با اینکه فردا اعزام به کربلا و پیاده‌روی اربعین بود کار ویزایم دو سه روز طول می‌کشید و عملا رفتنم محال شده بود. روز قبل از اعزام به همراه سردار بوعلی به گلزار شهدا رفتم و جمعی از مادران شهید نیز در قسمت شهدای گمنام گلزار شهدای دارالرحمه جمع بودند. تضرع‌کنان پیش مادران شهدا رفتم و گفتم خواسته‌ای از خدا دارم و هم از خدا هم از شما که به واسطه فرزندان پاکتان، پیش خدا عزیز هستید می‌خواهم خواسته‌ام اجابت شود و برای پیاده‌روی اربعین عازم شوم.

سردار حبیبی افزود: اواخر شب از تهران زنگ زدند گفتند: نمیدانیم چطور و از چه راهی اما ویزای شما سریعتر از موعد آماده شده و سریع با پرواز برایمان همان شب ویزا را فرستادند و صبح زود عازم شدم.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: به همه باید بگویید شهدا و خانواده‌های شهدا چگونه جبهه ها را نگه داشتند و باید برای همه تبیین کنید که شهدا چه کردند و علاوه بر این خود ما هم باید با رفتار و گفتار و قلممان راه شهدا را ادامه بدهیم و فرهنگ ایثار و شهادت شهدا را ثبت و روایت کنیم زیرا اگر خوب نتوانیم دفاع مقدس را تبیین و ومعرفی کنیم حقایق را  دشمنان وارونه خواهند کرد.

وی همچنین خطاب به اساتید درس دفاع مقدس متذکر شد: اگر جایی خواستید در خصوص دفاع مقدس بگویید نگویید عراق و بگویید کل دنیا در برابر ما بود زیرا دشمنان از شوروی و آمریکا گرفته تا کل کشورهای غربی و عربی به جز یکی دو کشور، سرباز، ادوات، مهمات و همه چیز به حزب بعث عراق می‌دادند و شما باید هوشمندانه اثبات کنید که اگر عنایت خدا نبود این پیروزیها محقق نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: عراق جنگ را با 12 لشکر آغاز کرد و در پایان جنگ به  بیش از 70 لشکر رسید و شوروی و آمریکا و کل دنیا مرتب به آنها کمک می‌کردند و تنها چیزی که ما را پیروز این نبرد کرد ایمان ما، رهبری امام و ایثار مردم بود.

سردار حبیبی در پایان گفت: باید به جوانان بگویید که تنها گناه ما این بود که نمی‌خواستیم زیر یوغ ابرقدرتهای مستکبر شرق و غرب برویم و می‌خواستیم آزادگی و حقانیت خود را اثبات کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها