عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله:

تداوم حضور اشغالگران در یمن پذیرفتنی نیست

علی القحوم با بیان اینکه آمریکایی‌ها در حال آماده شدن برای تشدید تنش‌ها علیه ملت یمن هستند، گفت: امکان ندارد که تداوم حضور اشغالگران و قیمومیت خارجی را بپذیریم.
کد خبر: ۵۳۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ - 17August 2022

امکان ندارد تداوم حضور اشغالگران در یمن را بپذیریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی القحوم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: آمریکایی‌ها ظاهراً از حمایت از آتش‌بس دم می‌زنند، در حالی که آن‌ها رفتار تهاجمی و خصمانه دارند و برای تشدید تنش‌ها علیه ملت یمن آماده می‌شوند. ما از میزان اهمیت و خطرات این نبرد آگاه هستیم و تأکید می‌کنیم که بدون اخراج همه استعمارگران و بازپس گرفتن ثروت‌های خود، صلحی وجود نخواهد داشت.

القحوم که به‌صورت تلفنی با شبکه تلویزیونی المیادین مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: آنچه در مناطق اشغالی یمن می‌گذرد، نتیجه طبیعی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ریاض است. نیرو‌های آمریکایی، خودرو‌ها و ناو‌های جنگی آن‌ها در حال سرازیر شدن به بسیاری از مناطق یمن از جمله جزیره «سقطری» هستند.

این عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه مداخلات عربستان و امارات اکنون برای همه مردم یمن مشهود است، با ارسال پیامی به مردم کشورش خطاب به آن‌ها ادامه داد: دروازه‌های صنعا به روی همه باز است تا بتوانیم در کنار هم با توطئه‌های سعودی و اماراتی که در راستای خدمت به منافع آمریکا است، مقابله کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: امکان ندارد تداوم حضور نیرو‌های خارجی و توطئه‌های تجزیه طلبانه و اشغالگری آن‌ها و قیمومیت خارجی در سرزمین خود را بپذیریم. مردم یمن در مقابل کنترل شرکت‌های خارجی بر ثروت‌ها و منابع کشورشان منفعل و دست‌بسته نمی‌مانند.

این عضو ارشد دفتر سیاسی انصارالله در پایان گفت: رژه‌های نظامی که این روز‌ها در یمن در حال برگزاری است، حامل پیام مستقیم و هشدار نظامی به کشور‌های متجاوز به یمن است.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: اعلام حضور آمریکایی‌ها در حضرموت، آنچه را که درباره جاه‌طلبی‌ها و طمع‌ورزی‌های دشمنان در یمن گفته می‌شود، تأیید می‌کند. وی همچنین غارت مستمر ثروت نفت و گاز مردم یمن توسط مزدوران ائتلاف متجاوز آمریکایی - سعودی و واریز درآمد‌های آن به بانک‌های عربستان را محکوم کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها