توسط اتحادیه دانشجویان دانشگاه ملبورن انجام شد؛

اعمال تحریم آکادمیک علیه موسسات رژیم صهیونیستی

اتحادیه دانشجویان دانشگاه ملبورن اعلام کرد از اعمال تحریم آکادمیک علیه موسسات اسرائیلی براساس دستورالعمل‌های تعیین شده از جانب «کمپین فلسطین برای تحریم دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل» حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۴۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ - 18August 2022

اعمال تحریم آکادمیک علیه موسسات رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نوشته پایگاه اینترنتی «نیو عرب»، شورای دانشجویی اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن استرالیا طرحی را در حمایت از فلسطین و حمایت از اقدامات برای اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

در بیانیه ای که این شورا منتشر ساخت آمده است، این طرح با ۱۶ رای موافق، سه رای مخالف و یک رای ممتنع تصویب شد و موضوع یک بحث عمومی قرار گرفت.

پیشتر در ماه آوریل این شورا یک طرح قبلی را در حمایت از تحریم و منع سرمایه‌گذاری علیه اسرائیل تصویب کرده بود اما در ماه مه پس از مواجهه با یک تهدید قانونی مجبور به لغو آن شد.

در این طرح که روز دوشنبه تصویب شد آمده است که « اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن در برابر اشغال فلسطین توسط اسرائیل می‌ایستد و پاکسازی قومی جاری علیه فلسطینی‌ها را محکوم می‌کند.»

این اتحادیه اعلام کرد از اعمال تحریم آکادمیک علیه موسسات اسرائیلی بر اساس دستورالعمل های تعیین شده از جانب «کمپین فلسطین برای تحریم دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل» حمایت می کند.

این شورای وابسته به اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن اعلام کرد که «از دانشگاه ملبورن می‌خواهد در این تحریم آکادمیک مشارکت کند و روابط خود را با مؤسسات، محققان و استادان دانشگاه های اسرائیلی قطع کند تا با فراخوان فلسطینیان برای تحریم هماهنگ باشد.»

این شورا از این دانشگاه خواست تا منع سرمایه گذاری را علیه شرکت‌هایی که در آپارتاید اسرائیل شریک هستند و از آن سود می‌برند و در سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، اعمال کند.

در این طرح همچنین تصمیم گرفته شد که «به رئیس و کارمندان رنگین پوست دانشگاه توصیه شود تا با نگارش و انتشار بیانیه مشترکی تصمیم اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن برای تصویب حمایت از جنبش بایکوت، منع سرمایه‌گذاری و تحریم علیه اسرائیل و حمایت آن از حقوق فلسطینیان را اعلام کنند.»

در این طرح تصویب شد که این تصمیم در تمامی حسابهای کاربری این اتحادیه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شود.

در متن این سند نوشته شده است که این شورا «هر گونه و همه اشکال یهودستیزی را محکوم می‌کند» و «جرایم اسرائیل به تنهایی مسئولیتشان بر عهده آن است نه بر عهده یهودیان سراسر جهان».

اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن بیان داشت که معتقد است این طرح پیشنهادی که روز دوشنبه تصویب شد «قوی بوده و به موجب یک رایزنی مناسب مورد حمایت قرار گرفته و با پشتکار لازم توسط شورای دانشجویان تصویب شد.»

این اعلامیه افزود که رایزنی ها با دست اندرکاران مربوطه، مانند گروه‌های طرفدار فلسطینیان و گروه‌های یهودی در دانشگاه، در اول آگوست به پایان رسید.

اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن تصریح داشت که این رایزنی توسط یک سازمان مستقل تسهیل شد.

این اعلامیه افزود: «اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن به تشویق بحث های محترمانه در مورد امور بین المللی در پردیس دانشگاه ادامه می دهد و تعصب و سخنان مروج نفرت را در همه اشکال آن محکوم کرده و نسبت به آنها ابراز تاسف می‌کند.»

این اتحادیه دانشجویی تصریح داشت: «به دنبال انجام تحقیقات، رایزنی و تعامل، اتحادیه دانشجویی دانشگاه ملبورن معتقد نیست که حمایت از آرمان فلسطین و جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری، و تحریم علیه اسرائیل، ضد یهود است.»

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار