گردهمایی ایثارگران شهرداری مشهد برگزار شد

نخستین گردهمایی ایثارگران شهرداری مشهد به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ - 04October 2015

گردهمایی ایثارگران شهرداری مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، سید صولت مرتضوی شهردار مشهد در نخستین گردهمایی بزرگ ایثارگران شهرداری که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین و فرماندهان ارشد نظامی در محل تالار شهر برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادتهای سپاه اسلام و مبین اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و مشاهده الطاف الهی در هشت سال جنگ است.

وی افزود: این روزها بر اثر فاجعه منا، داغی بر پیکره جهان اسلام نهاده شده است که همه آزاد اندیشان و غیرتمندان مسلمان را به سوگ نشانده است و غبار غمش بر جغرافیای ایران اسلامی سایه انداخته است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه موضوع فاجعه منا از ابعاد مختلفی قابل بررسی و نقد است، خاطرنشان ساخت: صرفنظر از دستهای پیدا و پنهان در این فاجعه، در یک تحلیل منصفانه به این نتیجه میرسیم از روزی که اسلام در مقابل فراعنه جهان قد علم نمود و تفکر توحیدی پنجه در پنجه تفکر التقاطی انداخت، صاحبان زر و زور بر آن شدند تا قدرت نفوذ خود را گسترش دهند.

مرتضوی ادامه داد: آنچه که عیسی (ع)آورد و آنچه که موسی (ع)تبیین نمود، با آنچه در مکاتب امروز مشهود است تفاوت از زمین تا آسمان دارد. اینهامسیحیت را تحریف و به سخره گرفتهاند و حال بر آن شدهاند تا پنجه در پنجه مکتب اسلام دراندازند.

وی تصریح کرد: با اینکه گذشتگان آنها، قدرت تحریف اسلام را از دست دادند، اما در بازهای از زمان، با غصب ولایت و خلافت، توانستند از شعلههای فروزان اسلام جلوگیری کنند.

شهردار مشهد عنوان کرد: با ظهور نظریه ولایت فقیه، دشمن قافیه را باخت لذا طرحی نو در انداخت تا با قیچی دولبه افراط و تفریط، اسلام را به امور حاشیهای و روزمره مشغول سازد.

مرتضوی یکی از اقدامات دشمن را تقدس زدایی از اسلام و مکه مکرمه دانست و خاطرنشان ساخت: برای تحقق این نقشه شوم، آل سعود که زاییده تفکر انگلیسی است به صحنه آمد.

وی گفت: آل سعود، مروجین خشک مغز و بد بصیرت بنام مفتی را در امور دینی گماردند و با این وسیله، هر برداشتی که خواستند از اسلام بعمل آوردند.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه دشمن نتوانست با وجود روحانیت بیدار شیعه و اهل تسنن، اسلام را تسخیر و تحریف کند، افزود: لذا با دو عامل سخت و نرم یعنی لاابلی گری و تحجر وارد میدان شد.

مرتضوی ادامه داد: آل سعود با ایجاد داعش و سر بریدن نتوانستند به اهداف شوم خود برسند حال میخواهند از بیتالله الحرام قداست زدایی بکنند. آمریکا و اسرائیل پشت پرده است تا حج را که نماد اتحاد و برائت مسلمانان از مشرکین است، به تعطیلی بکشانند.

وی تصریح کرد: این فاجعه، مظلومیت و حقانیت اسلام و بی کفایتی آل سعود را اثبات میکند که امیدوارم در بیتالله الحرام نماز وحدت برپا کنیم. لازمه این مهم، ماندن است و روش مانده، پاک زیستن و خدمت کردن میباشد.

شهردار مشهد در مورد عبرتهای دفاع مقدس نیز گفت: آنهاکه در جنگ بودند، الطاف الهی را به چشم دیدند. کسی برای مأموریت، تشریفات و حقوق به جبهه نمیرفت. در جنگ همه امکانات در اختیار عراق بود و ما از 50 کشور جهان اسیر داشتیم.

وی اظهار داشت: عربستان ماهیانه 18 میلیادر دلار برای جنگ یمن و حمایت داعش هزینه میکند که اگر این جنگ به صورت فرسایشی ادامه یابد به خودی خود آل سعود نابود میشود.

مرتضوی با اشاره به اینکه کشور ما در زمان جنگ از کمترین تجهیزات برخوردار بود، بیان کرد: در حال حاضر انرژی هستهای به کاردستی دانشآموزان نخبه ما تبدیل شده است و موشکهای بالستیک با برد 3 هزار کیلومتر میسازیم.

وی تاکید کرد: ما در جنگ، مظلومیتمان را به جهان ثابت کردیم و همچنین قطب بندی قدرتهای دنیا را بهم ریختیم. امروز هیچ معادلهای بدون حضور ایران در جهان قابل حل نیست که این مهم حاصل خون شهیدان است.

شهردار مشهد خطاب به ایثارگران و مدیران و پرسنل شهرداری گفت: پس بیایید قدردان جمهوری اسلامی باشیم و به پاسداشت خون شهیدان، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی را در شهرداری نهادینه کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار