گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی خارج از مرزهای سوریه و عراق

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: گروه‌های تروریستی حاضر در برخی از مناطق سوریه و عراق که فعالیت آن‌ها ضعیف شده است، در کشور‌های دیگر شروع به فعالیت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ - 20August 2022

گسترش فعالیت گروه‌های تروریستی به خارج از مرزهای سوریه و عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه اظهار داشت: در حالی که فعالیت گروه‌های تروریستی حاضر در برخی از مناطق سوریه و عراق ضعیف شده است، این گروه‌ها فعالیت خود را در کشور‌های دیگر آغاز کرده‌اند.

پاتروشف در نشست دبیران شورای امنیت کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های که در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد، افزود: با افول گروه‌های تروریستی بین المللی در عراق و سوریه، آن‌ها در حال گسترش فعالیت خود در کشور‌های جنوب آسیا، قاره آفریقا و خاورمیانه هستند.

دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: کشور‌هایی که بیشترین آسیب را از تروریسم در میان اعضای سازمان همکاری شانگ‌های دیده‌اند، هند و پاکستان هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش خاطرنشان کرد: آمریکا از تلاش‌های خود برای گفتگو با همسایگان افغانستان به منظور ایجاد زیرساخت‌های نظامی در آن‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم دست نکشیده است.

این مقام روس در پایان تصریح کرد: مایلم توجه شما را به این حقیقت جلب کنم که واشنگتن به بهانه مبارزه با تروریسم، همچنان به تلاش برای دستیابی به توافق با کشور‌های مجاور افغانستان به منظور ایجاد زیرساخت‌های موقت ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار