سازمان اوقاف یمن اعلام کرد؛

ائتلاف متجاوز سعودی اماکن مقدس یمن را هدف قرار می‌دهد

سازمان اوقاف یمن حمله ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی – اماراتی به زیارتگاه‌ها، مساجد و سایر اماکن مقدس یمن را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۴۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ - 20August 2022

ائتلاف متجاوز سعودی اماکن مقدس یمن را هدف قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان اوقاف یمن در بیانیه‌ای حمله ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی – اماراتی به زیارتگاه‌ها، مساجد و سایر اماکن مقدس در استان‌های اشغالی یمن را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی-اماراتی ضریح علامه «عبدالرحمن بن عمر باداس» در منطقه «عرقه» و «قبة بن عبدالصمد» در منطقه «رضوم» در جنوب شبوه را منفجر و هر دو را با خاک یکسان کرده است.

سازمان اوقاف یمن، تداوم توهین و هتک حرمت به اماکن مقدسه و زیارتگاه‌ها در یمن توسط ائتلاف متجاوز را محکوم کرد و افزود، این اقدامات به سلسله جنایات ائتلاف و مزدوران آن افزوده می‌شود.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: نیرو‌های مورد حمایت امارات، طی روز‌های گذشته چندین ضریح مشابه را در جنوب استان شبوه از بین برده‌اند.

سازمان اوقاف یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز با تخریب سازماندهی شده آثار باستانی و مذهبی به دنبال از بین بردن میراث فرهنگی و تاریخی یمن است.

در بیانیه مذکور از سازمان‌های بین‌المللی مربوطه خواسته شده در راستای حفظ میراث تاریخی یمن تلاش کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار