بمب هوشمند آمریکایی برای ترور فرمانده جهاد اسلامی چه بود؟

رژیم صهیونیستی برای ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی در غزه از نوعی بمب هوشمند آمریکایی استفاده کرد که مخصوص نفوذ به ساختمان‌های بتنی است و قدرت انفجاری چند برابری دارد.
کد خبر: ۵۴۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴ - 20August 2022

بمب هوشمند آمریکایی برای ترور فرمانده جهاد اسلامی چه بود؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی در جنگ سه روزه اخیر (۱۴ تا ۱۶ مرداد) به نوار غزه «تیسیر الجعبری» از فرماندهان ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی «سرایا القدس» را در برج «فلسطین» واقع در مرکز غزه به شهادت رساند.

تیم مهندسی مواد منفجره در غزه از نوع بمبی که رژیم صهیونیستی برای بمباران این برج مسکونی استفاده کرد، پرده برداشت. «محمد مقداد» از رؤسای بخش مهندسی مواد منفجره در غزه به روزنامه «الایام» اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در جریان حمله اخیر به مواد غزه از سلاح‌ها و بمب‌های پیشرفته آمریکایی و اسرائیلی استفاده کرده که بارزترین آن بمب آمریکایی «GBU ۳۹» بود. این بمب مخصوص نفوذ به ساختمان‌های بتنی است و بمب تخریب‌کننده پناهگاه‌ها و دژ‌ها نامیده می‌شود؛ این بمب هوشمند قدرت انفجاری چند برابری نسبت به بمب‌های معمول دارد.

وی افزود: بمب مذکور به دیوار‌های بتنی نفوذ می‌کند و سپس منفجر می‎شود و همین باعث می‎شود افرادی که در آن مکان هستند کشته شوند و ساختمان تخریب شود؛ درست همان اتفاقی که در برج فلسطین رخ داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد هفت بمب GBU ۳۹ برای بمباران این برج بکار گرفته شد که در مقایسه به منطقه کوچک هدف گرفته شده، عدد بزرگی است.

مقداد تصریح کرد: این نوع بمب باعث تخریب‌های زیاد و انتشار مواد سمی می‌شود، بمب‌های GBU ۳۹ حامی مواد منفجره «AFX ۷۵۷» با قدرت انفجاری بالاست که در زمان انفجار به گاز تبدیل می‌شود و انواع مواد گازی و سمی را متساطع می‌کند و منجر به کشته شدن قربانیان در زیر و بالای منطقه هدف گرفته شده، می‌شود.

در ادامه گزارش مذکور آمده است: ساخت بمب GBU ۳۱ به اوایل جنگ دوم خلیج فارس بازمی‌گردد و شرکت آمریکایی «Lockheed» با کمک نیروی هوایی این کشور، آن را ساختند.

مقداد سپس ادامه داد: رژیم صهیونیستی همچنین به شکلی مفرط از بمب‌های هوایی از نوع «MK-۸۲-۸۳-۸۴» علیه غزه استفاده کرد، این بمب‌های هدایت لیزری دارای قدرت انفجاری بالایی هستند و گاهی تا یک تن مواد منفجره حمل می‌کنند.

وی افزود، رژیم اشغالگر در تجاوز اخیر خود بر شلیک موشک‌های هوشمند و دقیق با استفاده از پهپاد متمرکز بود و این موشک‌ها دارای قدرت انفجاری زیاد با هزاران ترکش هستند و در کشتار مقبره «الفالوجا» که طی آن پنج کودک کشته شدند، از همین موشک‌ها استفاده شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار