مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد خبر داد؛

تشکیل کمیته فرهنگی و آموزش اربعین بانوان و خانواده در یزد

«حسینی مطلق» گفت: کمیته فرهنگی و آموزش اربعین حسینی خانواده و بانوان با ۱۴ کارگروه تخصصی شکل گرفته است.
کد خبر: ۵۴۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ - 21August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «مهدیه السادات حسینی مطلق» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زمینه سازی تحقق تمدن نوین اسلامی، تعمیق، تعالی و گسترش معرفت به امام حسین (ع) و حرکت عظیم فرهنگی اربعین در جهان، تعالی معنوی فردی و اجتماعی و رشد فضائل اخلاقی، تقویت وحدت و همگرایی میان امت اسلامی و توسعه تعاملات بین اقوام و پیروان ادیان و همچنین ارتقا و تعمیق فرهنگ زیارت و پویایی و پایایی تاثیرات آن از جمله اهدافی است که کارگروه فرهنگی و آموزش خانواده و بانوان اربعین دنبال می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۴ کارگروه ذیل کمیته خانواده و بانوان اربعین حسینی، افزود: کارگروه تبلیغی و ترویجی با محوریت جوانی جمعیت، الگوی سوم زن مسلمان و سبک زندگی ایرانی اسلامی و کارگروه‌های رسانه، بهداشت، شعر و ادب، علمی و پژوهشی، بین الملل، ایثارگران، قرآن و نماز، ورزش و‌... تشکیل شده است.

استان یزد مجوز برپایی ۵۴ موکب را در مسیر اربعین دارد، بیشترین این موکب‌ها در کاظمین و سامرا و چند موکب نیز در کربلا و نجف مستقر هستند که این برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با خانواده و بانوان در این موکب‌ها اجرایی می‌شوند.

در ستاد مرکزی اربعین ۱۷ کمیته تخصصی تشکیل شده که کمیته فرهنگی و آموزش خانواده و بانوان با نظارت دفتر امور زنان و خانواده استانداری تشکیل شده است.

اعضای ستاد هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزش بانوان و خانواده اربعین را کمیته بانوان اربعینی، امور بانوان و خانواده وزارت کشور، بسیج جامعه زنان، امور بانوان ستاد عتبات، امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان حفظ آثار و مشارکت‌های زنان در دفاع مقدس، نماینده حوزه‌های علمیه خواهران و نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهد.

تشکیل کمیته فرهنگی و آموزش اربعین بانوان و خانواده در یزد

تشکیل کمیته فرهنگی و آموزش اربعین بانوان و خانواده در یزد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار