رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران:

آب مهم‌ترین اولویت برای نذر اربعین مردم/ «سلام فرمانده» ویژه اربعین پخش و اجرا می‌شود

توکلی‌زاده با تاکید براینکه خیرین نذروات خود را به سمت تامین آب و نیاز‌های ضد گرمازدگی ببرند، گفت: سفر اربعین امسال بخاطر گرمای هوای دارای شرایط خاصی است و لازم است در زمینه جلوگیری از گرمازدگی فعالیت مردمی ویژه صورت گیرد.
کد خبر: ۵۴۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ - 21August 2022

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، نشست خبری «محمدامین توکلی‌زاده» معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران، در ایوان شمس برگزار شد.

راه‌پیمایی اربعین یک رخداد بی‌نظیر جهانی است

«محمدامین توکلی‌زاده» با اشاره به آغاز به کار ستاد اربعین شهرداری تهران بعد از تعطیلی دوساله بخاطر کرونا و پیش‌بینی حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یک اتفاق بی‌نظیر جهانی است و آن را یکی از موثرترین اجتماعات جهانی می‌دانیم که مسلمانان و حتی غیرمسلمانان نسبت به آن ابراز علاقه می‌کنند.

وی حضور ۲۵ میلیون زائر در راهپیمایی اربعین را علت شکوه این اتفاق مهم جهانی دانست و به تشریح مسوولیت کلان‌شهر‌ها در ستاد اربعین پرداخت و با بیان اینکه امسال شهرداری تهران در کمیته حمل و نقل، فرهنگی و رسانه خدمت‌رسانی خواهد کرد، گفت: امسال یک اشتیاق مضاعف و میلیونی برای حضور در راهپیمایی اربعین وجود دارد.
خیرین نذر آب را جدی بگیرند.

آب مهم‌ترین اولویت برای نذر اربعین مردم

این مقام مسوول در شهرداری تهران با تاکید براینکه تلاش خواهیم کرد خدمات‌گذشته را با افزایش کیفیت در اربعین ادامه دهیم، گفت: بخاطر گرمی هوا لازم است خیرین نذرواتشان را به سمت آب، تامین یخ، سایه‌بان و مه‌پاش ببرند و موارد مورد را تامین کنند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران به سنت درست عراقی‌ها جهت زیارت اباعبدالله (ع) و ترک زودهنگام کربلا پرداخت و با تاکید براینکه این اتفاق باید در کشورمان به یک فرهنگ تبویل شود چراکه موجب تسهیل زیارت برای افراد بیشتری خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم در اربعین همگی یک رسانه خواهند بود لذا باید زائرین با موبایل به فرهنگسازی در این زمینه بپردازند.

سازمان فرهنگی مسوول جاماندگان اربعین

توکلی‌زاده درخصوص برنامه راهپیمایی جاماندگان در تهران گفت: امسال پیش‌بینی حضور گسترده مردم تهران را در برنامه جاماندگان داریم که مسوولیت مستقیم آن برعهده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است و در این زمینه جلسات هماهنگی آن درحال برگزاری است.

وی از انجام جلسات مقدماتی موضوع حمل و نقل زائرین مسیر راهپیمایی تهران خبر داد و با بیان اینکه شهرداران مناطق مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین تهران مشارکت خواهند داشت، افزود: عمده فعالیت موکب‌داران این ایام برعهده مردم است که امسال نیز تقاضامندیم حضور گسترده داشته باشند.

بودجه اربعین افزایش نخواهد داشت

رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران درباره جزئیات تخصیص بودجه ۳۰ میلیاردی ویژه راهپیمایی اربعین به توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه ناظران ویژه برای نظارت بر بودجه اربعین شهرداری تهران درنظر گرفته شده است چراکه درباره هزینه‌های مراسم‌های دینی باید حساسیت به خرج داد، گفت: امکان افزایش بودجه برای مراسم اربعین امسال از سوی شهرداری تهران وجود ندارد.

توکلی‌زاده از استقرار کمیته‌های سلامت در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد و با تاکید بر لزوم حفظ پروتکل‌های سلامت در جهت جلوگیری از گرما‌زدگی، گفت: در موقف‌های مختلف تدارک لازم در زمینه سلامت دیده شده است و سعی می‌کنیم پیش‌بینی‌های لازم را برای جلوگیری از گرمازدگی داشته باشیم.

تولید و پخش سرود «سلام فرمانده» ویژه اربعین

وی در توضیحاتی پیرامون برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین و اجرای سرود «سلام فرمانده» با بیان اینکه سرود سلام فرمانده یک پدیده فرهنگی بود و اظهار داشت: کسی گمان نمی‌کرد این سرود چنین فراگیر و جهانی شود لذا معتقدیم سرود سلام فرمانده یک پدیده فرهنگی بود که نعمت بزرگی برای کشور شد تا نشان داده شود می‌توان با یک کار درست فرهنگی خلا‌های موجود را پوشش داد.

این مقام مسوول در شهرداری تهران با تاکید براینکه به‌دنبال بازنمایی ظرفیت سرود «سلام فرمانده» در مسیر پیاده‌روی اربعین هستیم، گفت: می‌خواهیم از یک فرصت استفاده کنیم تا پیام اربعین که همان مقدمه‌سازی برای ظهور است بهره بگیرم چراکه معتقدیم سلام فرمانده همانند سرود‌ای لشکر صاحب زمان حاج صادق آهنگران در بین مردم جلوه کرده است و در ذهن مانده است و نشان داد که ظرفیت‌ها اسلامی و شیعی چقدر می‌تواند در بستر فرهنگ و هنر تاثیرگذار و ماندگار شود.

ماموریت عراق پاکبانان افتخاری و بدون اضافه‌کار، حقوق و مزایا است

توکلی‌زاده درباره تعداد نیرو‌های پیش‌بینی شده خدماتی برای انجام فعالیت‌های بهداشتی گفت: ۱۵۰۰ نفر از پاکبانان وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها را در مرز‌ها برعهده خواهند داشت و در مجموع ۱۳۰ دستگاه از وسایل نقلیه شهرداری تهران در مرز‌های مستقر خواهند بود و دیگر کلان استان‌ها نیز حدود ۷۰۰ کارگر و ۷۶ دستگاه ماشین‌آلات در کنار ظرفیت‌های شهرداری تهران به کار خواهند بست تا بتوانیم به موضوع بهداشت سفر بپردازیم.

وی در ادامه از فعالیت هزار پاکبان در داخل کشور عراق خبر داد و با تاکید براینکه پاکبانانانی برای این ماموریت در اولویت بوده‌اند که از سلامت و توانایی جسمی برخورداند، گفت: ماوریت پاکبانان ما از ۱۵ شهریور تا دو روز بعد از اربعین در داخل کشور عراق صورت خواهد گرفت و در این زمینه هیچ حقوق و مزایایی وجود ندارد و این کار به صورت کاملا افتخاری است و افراد تنها حقوق ثابت شهرداری را خواهند داشت.

آماده‌سازی یک‌هزار اتوبوس برای تهران برای جابه‌جایی زائرین اربعین

این مقام مسوول از پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر در اربعین اشاره کرد و با بیان اینکه تقسم‌بندی کاری در کشورمان صورت گرفته است، ادامه داد: جابه‌جایی زائرین از مرز ایران تا کشور عراق کاری مشترک است، ولی ما حدود هزار اتوبوس را برای حمل و نقل تنظیم کردیم.

توکلی‌زاده با تاکید براینکه از سرویس حمل و نقل شهری تهران برای حمل و نقل اربعین استفاده نشده است بلکه از ظرفیت‌های بخش خصوصی و ترخیص دستگاه‌های گمرک و اورهان کردن اتوبوس‌ها انجام خواهد، ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه جابه جایی زائرین پیش‌بینی شده است، اما ماموریت انتقال افراد تا مرز‌های خروجی کشورمان برعهده شهرداری تهران نیست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها