نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم تأسیس و تقویت دانشگاه‌های علمی کاربردی و مهارتی

آیت‌الله «محمدی لائینی» بر لزوم تأسیس، تبلیغ، تقویت و ترویج دانشگاه‌های تربیت کننده علمی کاربردی و مهارت و تخصص تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ - 21August 2022

لزوم تأسیس و تقویت دانشگاه‌های علمی کاربردی و مهارتیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با مدیران دانشگاه علمی - کاربردی استان با گرامی‌داشت روز علامه مجلسی و روز مسجد و با بیان اینکه علم و فرهنگ و مسجد باید با هم باشند و علم نباید بدون مهارت باشد، اظهار داشت: علم بدون دیانت و عبادت و فرهنگ دینی کافی نیست.

وی افزود: انسان موجودی چندبعدی است و رشد یک بعدی آن فاجعه است و باید به همه ابعاد توجه ویژه داشته باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی نیاز روز است، گفت: در دانشگاه‌ها باید دانش و مهارت لازم برای بکارگیری تخصص به فرزندان ارائه شود زیرا علم بدون مهارت کامل نیست و مهارت بدون دانش و تخصص خاص نیز ناقص است.

وی با بیان اینکه مهارت و دانش دو بال مورد نیاز هستند، بر لزوم تأسیس، تبلیغ، تقویت، ترویج و گسترش دانشگاه‌های تربیت کننده علمی کاربردی و مهارت و تخصص تاکید کرد و بیان داشت: دانش آموزان باید با دانشگاه‌های مهارت آفرین و کاربری آشنا شوند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی را باید به عنوان اولویت اول به دانش آموزان و دانشجویان معرفی کنیم، اظهار کرد: اطلاع رسانی درست و مناسبی باید در این راستا انجام شود و در سطح دبیرستانها فعالیتهای تبلیغی باید صورت بگیرد.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه دانش آموزان باید در آستانه کنکور با این دانشگاه آشنا شوند، خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به اشتغال نیز به آنها اطلاعات بدهیم چراکه دانشجویان به آینده شغلی خود علاقمند هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تأسیس دانشگاه‌های مهارت آفرین و تبلیغ دانش آموزان با این مراکز امری مهم و ضروری است، گفت: باید سطح و تراز شخصیتی دانشگاه را برای ایجاد جاذبه بالا ببریم و نیازمند راهکار هستیم.

وی با بیان اینکه باید بعد علمی و مهارتی دانشگاه را قوی‌تر کنیم، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید تجهیزات، آزمایشگاههای لازم و مراکز تاسیساتی را داشته باشند و به بعد مهارتی توجه کنند.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه باید به فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی بها و شخصیت اجتماعی داده شود، تأکید کرد: باید به فارغ التحصیلان این دانشگاهها در جاهای حساس شغل و مسئولیت داده شود و به آنها اولویت بدهیم.

امام جمعه ساری بیان داشت: صرفا نباید به اسم کاربردی و مهارتی اکتفا کنیم و باید در عمل این را شاهد باشیم و نباید بخاطر کمبود امکانات مهارت و کاردانی و کاربردی را دست کم بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار