رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

مساجد کانون اصلی شکل‌گیری فرهنگ ایثار و شهادت هستند

«طاهری» گفت: فرهنگ ایثار و شهادتی که در فرهنگ و هویت و باور جامعه ما نهادینه شده و نمود و جلوه آن در هشت سال دفاع مقدس متجلی بود در دل همین کانون‌ها یعنی مساجد شکل گرفت.
کد خبر: ۵۴۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵ - 21August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «مهدی طاهری» رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز در همایشی که به مناسبت روز مسجد با عنوان اصحاب مسجد برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادتی که در فرهنگ و هویت و باور جامعه ما نهادینه شده و نمود و جلوه آن در هشت سال دفاع مقدس متجلی بود از دل همین کانونها یعنی مساجد شکل گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، ایثار و شهادت را عامل تمام داشته‌ها و دستاوردهای کشورمان دانست و افزود: با توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان علاوه بر واکسینه کردن انقلاب از توطئه‌ها، فرهنگ جامعه را نیز تعالی بخشید و توطئه‌های دشمنان اسلام را نیز خنثی کرد.

مهدی طاهری خاطرنشان کرد: حیات جمهوری اسلامی ایران به نوعی وابسته به این کانونهای عبادی و معنوی است و در همین مساجد مردم با معارف اسلامی و آموزه‌های دینی و پیام انقلاب آشنا و از دل همین مساجد نیز عازم جبهه‎‌های نبرد با دشمن متجاوز شدند و در واقع مسجد مبدا تمام مسیرهایی بوده که با روح انقلاب و دین مبین اسلام سازگار بوده‌‍‌اند و به همین دلیل دشمن تلاش دارد مساجد را از حضور مردم به ویژه جوانان تهی کند زیرا دشمن متوجه شده که وجود مساجد، انقلاب را بارورتر از هر زمان کرده است.

وی گفت: محوریت مسجد در امور فرهنگی و اجتماعی منحصر به ایران اسلامی نبوده و کانون اصلی محور مقاومت منطقه نیز مساجد و علمای دینی و واعظان خداترس بوده است.

رئیس شورای شهر شیراز در پایان افزود: برای توسعه پایدار و ایمن ماندن از توطئه‌های دشمن راهی جز احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات نداریم و برای این امر نیز مساجد باید  کانون و در مرکز امر باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار