مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس:

آرامش و امنیت ما به پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت گره خورده است

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: هرچه حفظ یاد و نام شهدا و رشادتهای ایثارگران، جانبازان و آزادگان ما جدی‌تر گرفته شود انتقال این فرهنگ نیز جدی‌تر صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱ - 21August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه مردم ما همواره نشان داده‌اند که عاشق فرهنگ ایثار و شهادت بوده و در برابر عظمت مقام شهدا سر تعظیم فرود آورده‌اند اظهار داشت: هرچه این مساله یعنی حفظ یاد و نام شهدا  و رشادتهای ایثارگران، جانبازان و آزادگان ما جدی‌تر گرفته شود انتقال این فرهنگ نیز جدی‌تر صورت می‌گیرد و ضریب امنیت و آرامش جامعه نیز بالاتر می‌رود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه ورود عزتمندانه پیکر مطهر سردار شهید اسکندری نمایش دیگری از عشق و علاقه و ارادت مردم شیراز به ویژه جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت بود خاطرنشان کرد: شبی که وداع مردم با پیکر سردار اسکندری در معراج الشهدای باغ موزه دفاع مقدس فارس را آزاد گذاشتیم با اوج این حماسه آشنا شدیم و مردم ما نشان دادند به این مساله که آسایش، آرامش، رفاه و امنیت ما به پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت گره خورده کاملا واقف هستند.

سردار کوشکی با بیان اینکه دولت فعلی دولت فرصت و دولت جبران عقب ماندگی‌هایی است که از قبل روی سر هم تلنبار شده خاطرنشان کرد: این دولت با مدیریت جهادی، در حال آواربرداری و ترمیم نقاط ضعف گذشته است.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه مجموعه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به عنوان نماینده ستاد کل نیروهای مسلح کشور یکی از مهمترین ماموریتهای خود را ترویج فرهنگ ایثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس می‌داند افزود: در همین راستا امسال جهت پیگیری مصوبات شهرستانها و تصویب مصوبات جدید و با هدف پاسداشت شهدای گمنام و شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب، سفرهای متعددی به بیش از 26 شهرستان استان صورت دادیم که همچنان در حال تداوم است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی ما در بنیاد حفظ آثار تکمیل یادمان شهدای گمنام هست افزود: در 140 نقطه استان شهید گمنام داریم و افزون بر آن 30 نقطه نیز درخواست دریافت شهید گمنام داده اند که مراحل کار در حال پیگیری است و اگر 60 درصد یادمان توسط شورای حفظ آثار هر شهرستان پیش برود در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) به این نقاط نیز شهید اختصاص خواهیم داد.

سردار کوشکی افزود: خیلی از این یادمانها به مراکز فرهنگی تبدیل شده و با استقبال پرشور مردم مواجه گشته و به نوعی قبله‌گاه فرهنگی مردم آن منطقه شده‌اند که نشانگر علاقه مردم به این فرهنگ است.

دبیر شورای حفظ آثار دفاع مقدس استان ضمن تشکر از همکاری مجموعه اداری استان و در راس آن استاندار و فرمانداران و دیگر مسوولان شهرستانها خاطرنشان کرد: 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن و 25 میلیارد تومان از محل مسوولیت اجتماعی به دستور استاندار فارس به تکمیل یادمان شهدای گمنام تخصیص داده شده  و  روند تکمیل یادمان شهدا در حال پیگیری است و تیم نظارتی شورای حفظ آثار نیز اول آذرماه سال جاری به بررسی مصوبات شهرستانها و عملکرد فرمانداران و فرمانده سپاه آن شهرستان خواهد پرداخت و گزارش کار نیز به استاندار ارایه خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه کتاب فارس در دفاع مقدس نیز یک بار چاپ شده و جای بسیاری از شهرستانها در چاپ اول خالی است  ابراز امیدواری کرد تا هفته دفاع مقدس و چاپ دوم این کتاب شهرستانها نیز پای کار بیایند و نقش آن شهرستان در دفاع مقدس را تبیین کنند.

وی در خصوص برنامه گرامیداشت ایثارگران نیز گفت: تلاش داریم دیدار و جلسه‌ای با حضور ایثارگران در حضور رهبر معظم انقلاب  و یا رئیس جمهور محترم داشته باشیم و علاوه بر آن در سطح شهرستانها نیز فرمانداریها و سپاه هر شهرستان باید مجری امور مربوط به ایثارگران باشند.

سردار کوشکی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد هفته دفاع مقدس و برگزاری منظم جلسات آن در شرایط کنونی در درجه اول اهمیت قرار دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی و هماهنگی این ستاد شاهد برنامه‌های فاخری در هفته دفاع مقدس جهت پاسداشت این حماسه و فرهنگ باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار