رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس تاکید کرد؛

محتوای غنی موزه دفاع مقدس خرمشهر باید با شیوه ای جدید به مخاطب ارائه شوند

سردار مطهری گفت: محتوای موجود در موزه جنگ خرمشهر بی نظیر و تداعی کننده دوران دفاع مقدس اند اما در حال کهنگی و فرسودگی هستند و نیاز است که به شیوه ای جدید به مخاطب ارائه شوند.
کد خبر: ۵۴۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ - 22August 2022

محتوای غنی موزه دفاع مقدس خرمشهر باید با شیوه ای جدید به مخاطب ارائه شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس مطهری» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که برای بررسی مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس وارد خوزستان شد امروز از اولین موزه دفاع مقدس کشور در خرمشهر بازدید کرد.

سردار مطهری در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در نگهداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اظهار داشت: موزه دفاع مقدس خرمشهر که پربازدیدترین موزه کشور هم هست نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.

وی افزود: محتوای موجود در این موزه بی نظیر و تداعی کننده دوران دفاع مقدس اند اما در حال کهنگی و فرسودگی هستند و نیاز است که به شیوه ای جدید به مخاطب ارائه شوند.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مردم خرمشهر جنگ را با تمام وجود لمس کردند و این محتوا بیانگر گوشه ای از رشادت ها و حماسه های این مردم در دوران محاصره است.

سردار مطهری متذکر شد: دسترسی گردشگران خارجی به موزه دفاع مقدس خرمشهر یک ظرفیت بزرگ در عرصه بین الملل است و ما باید با برنامه ریزی درست نسبت به معرفی این ارزش ها به بازدیدکنندگان خارجی طرحی نو دراندازیم.

در ابتدای این بازدید سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و «علی فرهادی» مدیر مهندسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گزارش کاملی از روند فعالیت این موزه از ابتدا تاکنون ارایه دادند و به تشریح مشکلات آن پرداختند.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر، نخستین و پربازدیدترین موزه دفاع مقدس کشورمان است که آثار مظلومیت ملت ولی گرانبهای ۸ سال جنگ تحمیلی را در سه گالری مختلف با محتوای خرمشهر پیش از جنگ، خرمشهر در جنگ و خرمشهر پس از جنگ را به معرض نمایش عموم قرار داده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار