رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس کارکرد تربیتی دارند

سردار «مطهری» گفت: در فعالیت‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید در کنار فعالیت‌های عمرانی نسبت به حوزه محتوایی مراکز فرهنگی که برای نسل جوان جاذب خواهند بود و اثر تربیتی به همراه خواهند داشت اهتمام شود.
کد خبر: ۵۴۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ - 03October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس مطهری» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز (دوشنبه) در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار مطهری در این نشست اظهار داشت: یگان‌های رزم خراسان نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشتند. امیدواریم با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استانی شاهد تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی که عملکرد این استان را در خلق این حماسه عظیم به زبان هنر ارائه می‌کند، باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، خروجی فعالیت‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را اثرگذاری آن بر جوانان و همسو شدن نگاه آنان با نگاه رزمندگان دفاع مقدس دانستند؛ بر همین اساس در کنار فعالیت‌های عمرانی باید نسبت به حوزه محتوایی مراکز فرهنگی که برای نسل جوان جاذب خواهد بود و اثر تربیتی به همراه خواهد داشت اهتمام شود.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هر روز که از حماسه دفاع مقدس می‌گذرد به‌واسطه عروج جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت خسارت سنگینی وارد می‌شود و لذا باید هر چه سریعتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی به بهره‌برداری برسد تا این مرکز شاهد حضور رزمندگان و جوانان و برقراری ارتباط جهت انتقال تجارب و تبیین فرهنگ دفاع مقدس باشد.

سردار یوسفعلی‌زاده در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، در خصوص تخصیص و تأمین اعتبار در راستای تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس مطالبی بیان کرد.

همچنین در این نشست سرهنگ «علیرضا رضایی» سرپرست مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مشکلات موجود بر سر راه تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس را برشماری کرد و طرفین در خصوص راه‌کارهای قانونی جهت حل این مشکلات تبادل نظر کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار