رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس:

رسالت موزه های دفاع مقدس تقویت روحیه حماسه و ایثار در نسل جوان است

سردار مطهری گفت: موزه های دفاع مقدس باید چنان بر نسل جوان ما تاثیر بگذارند که از مخاطبین و بازدیدکنندگان این موزه ها سربازان امام زمان(عج) پرورش یابند و ما بتوانیم روحیه حماسه و ایثار را در کالبد آن ها به جریان بیندازیم.
کد خبر: ۵۴۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ - 23August 2022

رسالت موزه های دفاع مقدس تقویت روحیه حماسه و ایثار در نسل جوان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس مطهری» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز از پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان در اهواز بازدید کرد.

سردار مطهری در این بازدید ضمن اشاره به اهمیت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در نگهداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اظهار داشت: موزه های دفاع مقدس باید چنان بر نسل جوان ما تاثیر بگذارند که از مخاطبین و بازدیدکنندگان این موزه ها سربازان امام زمان(عج) پرورش یابند و ما بتوانیم روحیه حماسه و ایثار را در کالبد آن ها به جریان بیندازیم.

وی افزود: خوزستان لبریز از آثار و اسناد بکر دوران دفاع مقدس است که متاسفانه در حال کمرنگ شدن و یا فرسودگی هستند و ضرورت دارد که این مراکز فرهنگی و موزه ها هر چه زودتر تاسیس شوند تا بتوانند محفل خوبی برای نگهداری این اسناد ارزشمند باشند.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: به خاطر گستردگی پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان که طرح مطالعاتی جامع و خوبی نیز برای آن انجام شده ناچاریم در وهله اول به فکر اتمام فاز اول این پروژه باشیم.

در ابتدای این بازدید سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و «علی فرهادی» مدیر مهندسی پروژه خوزستان گزارش کاملی از روند فعالیت این طرح از ابتدا تاکنون ارایه کردند و به تشریح مشکلات آن پرداختند.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان به مساحت 10 هکتار در پارک شهروند اهواز در حال ساخت است و فاز اول آن تاکنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار