مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

تجلیل از پیشکسوتان سمنانی در هفته دفاع مقدس

«سلامی» گفت: در هفته دفاع مقدس ۱۰۰ برنامه تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده، پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس و مقاومت در استان سمنان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ - 23August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جمع اعضای کارگروه رزمندگان، پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: دفاع مقدس قله با عظمت همه ارزش‌های انقلابی ملت بزرگ ایران است که برای همه ملت‌های آزاده دنیا الگو و نمونه مبارزاتی شد.

وی گفت: دوران دفاع مقدس بهترین دوران برای ملت ایران بود و مردم همدل و با اتحاد در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن به تصرف دشمن درآید و امروز نیز ما مدیون همه شجاع‌مردان جبهه ایثار و شهادت هستیم و وظیفه داریم این مهم را حفظ و به آیندگان منتقل کنیم.

سلامی وظیفه اصلی همگان را یادآوری جایگاه شهدا برای نسل آینده دانست و گفت: شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی جان خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند و باید با سازگاری در تمام مشکلات و سختی‌ها مسیر نورانی شهیدان را ادامه داده و از مسیر نورانی آن‌ها خارج نشویم.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس سبب افزایش روحیه مجاهدت و تذویج ارزش‌ها و باور‌های دفاع مقدس در جامعه خواهد شد.

سلامی ادامه داد: مجاهد فی‌سبیل‌الله آن رزمنده و جانباز و آزاده‌ای است که در هنگام خطر، خود را از تمام وابستگی‌های دنیوی رها کرد و در میدان جهاد فی‌سبیل‌الله حاضر شده است و آن خانواده‌ای است که پاره تن خود را فدای اسلام و انقلاب کرده است و صبورانه پای انقلاب ایستاده است.

وی گفت: در هفته دفاع مقدس سال جاری و در قالب یکصد برنامه، تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده، پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس و مقاومت برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: هدف از اجرای برنامه و فعالیت‌ها در هفته دفاع مقدس جوانان و نوجوانان هستند و در معرفی ارزش‌های دفاع مقدس از تمام توان باید استفاده شود و روحیه ایثار، جهاد، از خودگذشتگی و شهادت‌طلبی را در سطح جامعه گسترش دهیم و برای تحکیم فرهنگ دفاع مقدس گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار