پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز پزشک؛

پزشکی در همه فرهنگ‌ها با ایثار و فداکاری گره خورده است

قاضی‌زاده هاشمی در پیامی گفت: پزشکان انسان‌های نیک سرشتی هستند که در راه پاسداشت ارزش‌ها و کمک به انسان‌ها، ایثار و جانفشانی می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹ - 24August 2022

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز پزشک/پزشکی در همه فرهنگ‌ها با ایثار و فداکاری گره خورده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت پزشکان، بیانیه‌ای صادر کرد.

در پیام وی آمده است:

«زادروز ابن سینا به عنوان قدردانی و تجلیل از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان در عرصه پزشکی به حق روز پزشک نام‌گذاری شده است. مسلماً پزشکی حرفه‌ای است فراتر از مرز‌ها که در همه فرهنگ‌ها با ایثار و فداکاری گره خورده است. وفاداری و عمل به سوگندنامه بقراط که به عنوان یک رسم خجسته در میان جامعه پزشکی مرسوم بوده، دلالت برهمین موضوع دارد.

در فرهنگ اسلامی از دیرباز پزشکان را طبیب می‌خواندند که ناشی از همین نگاه انسان دوستانه و فداکارانه به جامعه پزشکی است. در فرهنگ منزلت طبابت، ابن‌سینا، جرجانی و بسیاری از دانشمندان مشهور در امر طبابت همواره پرچم‌دار اخلاق نیز بوده‌اند و در سایه‌سار اخلاق دینی علم را در خدمت انسانیت قرار داده‌اند.

به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «دین و اخلاق دینی، روح دانش و از جمله روح دانش پزشکی است- اخلاق دینی یک محیط تنفّس است که اگر این محیط تنفّس وجود داشته باشد، هر موجود و پدیده‌ای، برحسب گنجایش، ظرفیتِ وجودی و اقتضای خودش، معنایِ درستِ خودش را خواهد داد.»

پزشکان ایران اسلامی در چهار دهه انقلاب اسلامی با برخورداری از تفکری ارزشی در خدمت به نظام و ملت شریف ایران همواره با ایثار و ازخودگذشتگی خدمات ارزشمندی داشته‌اند. هشت سال دفاع مقدس و تقدیم پزشکان شهید و جانباز برگ زرینی از فداکاری‌های جامعه پزشکی است.

ایثار مدافعان سلامت در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا جانفشانی شهدا و ایثارگران معزز در دوران انقلاب و دفاع مقدس را برای ملت شریف ایران تداعی می‌نماید. فداکاری کادر درمان به جهانیان نشان داد که تعهد و ارزش‌های والای ایثار و ازخودگذشتگی به همراه تخصص و علم‌اندوزی در هویت ملت ایران نهادینه شده است

به یقین تقدیم شهدای سلامت از جامعه پزشکی نشان دیگری بود که جدای از سرآمدی جامعه پزشکی در کسب دانش و رسیدن به قله‌های علم و اخلاق پزشکی منبعث از آموزه‌های اسلامی است که با هویت پزشکان ایرانی عجین شده است. از دیگر نشانه‌های فداکاری جامعه پزشکان ایران خدمت صادقانه و دلسوزانه جمع کثیری از این قشر معزز در بیش از سه دهه به جانبازان و ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر نهاد‌های انقلابی است. پزشکان به غیر از وظیفه پزشکی وظیفه انقلابی خود را نیز نسبت به جامعه معزز ایثارگران ادا کردند.

اینجانب به وجود چنین انسان‌های نیک سرشتی که در راه پاسداشت ارزش‌ها و کمک به انسان‌ها، ایثار و جان‌فشانی می‌کنند ادای احترام می‌کنم و این روز را به جامعه پزشکی به ویژه همکارانم در بنیاد شهید و امور ایثارگران تبریک و تهنیت عرض نموده، سربلندی و توفیق روز افزون همه عزیزان را از بارگاه الهی خواستارم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها