روز گذشته؛

کارگاه دوره دانش‌افزایی علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

افتتاحیه کارگاه دوره دانش‌افزایی علوم و معارف دفاع مقدس روز گذشته(سه‌شنبه 7 مهر) در در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران، برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ - 30September 2015

کارگاه دوره دانش‌افزایی علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مرکز امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری پژوهشگاه علوم ومعارف دفاع مقدس اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی دانش افزایی علوم ومعارف دفاع مقدس نموده که مراسم افتتاحیه این کارگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس روز سه شنبه مورخ 7 مهر 1394 از ساعت 10 صبح تا 12 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشگی تهران برگزار شد.

عبدالرضا صمدی مسئول روابط عمومی پژوهشگاه علوم معارف دفاع مقدس در این خصوص اظهار داشت: با توجه به نقش بی بدیل بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس و حضور موثر کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی در آن دوران به یادماندنی، در راستای تعامل خوب دانشگاه علوم پزشکی تهران با پژوهشگاه علوم معارف دفاع مقدس اقدامات اولیه برگزاری کارگاه آموزشی دانش افزایی علوم ومعارف دفاع مقدس ویژه کارکنان برنامه ریزی و نهایتا مقارن با هفته دفاع مقدس مراسم افتتاحیه این کارگاه مورخ 7 مهر 1394 اجرایی گردید.

وی افزود: این کارگاه با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت آن دوران طلایی در دو بخش برگزار خواهد شد که در بخش عمومی فراگیران با مباحث و مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس آشنا می شوند و در بخش تخصصی  نیز به نقش بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.  

در مراسم افتتاحیه این کارگاه پس از تلاوتی چند از کلام ا... مجید و سرود ج ا. ا جناب آقای دکتر مقیمی مدیر دفتر ایثارگران دانشگاه، ضمن تبریک سالروز میلاد امام هادی (ع) و تسلیت برای فاجعه اسفناک منطقه منا، و خیرمقدم به میهمانان مدعوین و فراگیران این دوره، هدف از برگزاری این کارگاه را ترویج فرهنگ ایثارگری عنوان کرد و افزود: وقایع دوران جنگ و فرهنگ ایثارگری باید به نسلهای آینده منتقل شود. ایشان فرهنگ دفاع مقدس و حوادث دوران جنگ نشأتگرفته از آیین اسلام است. بهمثابه حوادثی که برای پیامبر اعظم اسلام و یارانش اتفاق افتاد. مشکلات و حوادث دوران تحریم در کشور ما بیشباهت به حوادثی نیست که در شعب ابیطالب رخ داد.

دکتر مقیمی تصریح کرد: تمام کسانی که در دوران جنگ برای حفظ شرف و وطن به انواع مختلفی چون امدادرسانی، سنگر سازی، حضور در خط مقدم و... جنگیدند برای زندگی ما الگو هستند. و در پایان خاطرنشان کرد: ما میراث خون شهدا هستیم و باید آن را پاس بداریم.

پسازآن، سردار شیخی معاون هماهنگکننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در سخنان خود گفت: این پژوهشگاه باهدف تولید علم و نظریهسازی در حوزه مطالعاتی دفاع مقدس و در راستای انجام فعالیتهای پژوهشی و صیانت از میراث گرانبهای حماسه عظیم مقاومت ملت ایران راهاندازی شده و فعالیت میکند. و ادامه دادند: همچنین بهمنظور درک تمامی ابعاد جنگ و دفاع مقدس برای مخاطبین خاص و عام و انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جدید از طریق انتشار آثار و محصولات علمی و نیز برنامههای آموزشی در حوزه آموزشوپرورش و مقاطع دانشگاهی گامهای مؤثری برداشته شده است.

سردار شیخی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند، تجارب دوران دفاع مقدس، گنجی است که سالیان سال باید از آن استخراج شود، تصریح کرد: آرامشی که امروز در کشور است مرهون گذشت و ایثار شهدا، ایثارگران و جانبازان است این امنیت باید صادقانه به نسل آینده منتقل شود. ایشان بار دیگر ضمن خیرمقدم به فراگیران ، مدعوین و میهمانان به ویژه سخنران مدعو سردار پاسدار دکتر نصرالله فتحیان که از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس بوده و فرماندهی قرارگاه بهداری در دوران دفاع مقدس را بر عهده داشته حضور ایشان را در این مراسم را ارزشمند دانسته و توجه حضار را به استفاده و بهره گیری از تجارب سردار فتحیان معطوف نمودند.

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان معاون بهداشت و درمان اسبق ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده بهداری در دوران دفاع مقدس، یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و دهها پزشک و پرستار شهید دوران جنگ را گرامی داشت و گفت: جامعه پزشکی و پرستاری ما تجربیات گرانسنگ و ارزشمندی را از دوران دفاع مقدس به دست آوردند و کارهای بزرگی انجام دادند.

وی در ادامه سخنان خود، در خصوص اقدامات اساسی انجامشده در حوزه بهداشت و درمان دوران دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه سردار غلامرضا علاماتی معاون مطالعات، تحقیقات و آموزش پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اظهار داشت: هدف نهایی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، نهادینه کردن تجارب علمی و عملی دفاع مقدس بهمنظور جلوگیری از تحریف تاریخ و میراث گرانبهای شهیدان و نابودی آن است.
وی با قرائت وصیتنامه شهید نادعلی طلعتی و گرامی داشتن یاد شهدای دوران دفاع مقدس و نیز قرائت فاتحهای به روان پاک شهدا و حادثه دیدگان منطقه منا، به سخنان خود پایان داد.

توضیح اینکه، این کارگاه به همت دفتر امور ایثارگران و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار میشود که دومین روز این دوره از روز یکشنبه 12 مهر 94 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار