نماینده مجلس مطرح کرد؛

تلاش رژیم صهیونیستی برای تنش‌زایی میان ایران و کشور‌های عربی

رحیمی‌جهان آبادی گفت: تلاش برای افزایش همگرایی میان ایران و کشور‌های عربی مانند مصر و همچنین تنش‌زدایی موضوع مهمی است که از سوی دستگاه دیپلماسی مورد توجه قرار دارد.
کد خبر: ۵۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ - 23August 2022

تلاش رژیم صیهونیستی برای تنش‌زایی میان ایران و کشور‌های عربی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در اهمیت برگزاری روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، اظهار داشت: متاسفانه رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده میان کشور‌های عربی و جمهوری اسلامی تنش و چالش ایجاد کند از این رو شاهد کاهش سطح روابط این کشور‌ها با تهران هستیم.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در واقع وجود این چالش‌ها دوجانبه نیست بلکه تحت الشعاع القاء سیاست‌های ضدایرانی صهیونیست‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برخی کشور‌ها در زمره مخالفان اشغالگری صهیونیست‌ها ایفای نقش می‌کنند و متاسفانه برخی دیگر نقش سازشگر دارند، ادامه داد: این مهم در حالیست که با تقویت جببه مقاومت و همچنین تغییر شرایط منطقه، شاهد از بین رفتن رویکرد مذکور هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی که در منطقه رخ داده و همچنین بروز و ظهور پدیده‌های تروریستی، همکاری کشور‌ها برای عبور از این بحران‌ها ضرورت بیشتری یافته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان اذعان کرد تلاش برای افزایش همگرایی میان ایران و کشور‌های عربی مانند مصر و همچنین تنش زدایی موضوع مهم است که خوشبختانه از سوی دستگاه دیپلماسی مورد توجه قرار دارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار