آغاز عملیات مزدوران امارات در جنوب یمن

در ادامه درگیری‌ها در جنوب یمن، نیرو‌های متحد امارات عملیاتی تحت عنوان «سهام الشرق» را آغاز کردند.
کد خبر: ۵۴۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ - 23August 2022

«سهام الشرق»؛ عملیات نیرو‌های وابسته به امارات در جنوب یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عیدروس الزبیدی» رئیس «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات دوشنبه (دیروز/ ۳۱ مرداد) دستور آغاز عملیاتی تحت عنوان «سهام الشرق» (پیکان‌های شرق) را صادر کرد.

به گزارش «الخبر الیمنی»، هدف از این عملیات اخراج نیرو‌های وابسته به حزب «اصلاح» و دولت مستعفی و منحل شده یمن است.

در پی این موضوع، سخنگوی نیرو‌های «العمالقه» (وابسته به امارات) از ورود بدون جنگ نیروهایش به «شقره» در ابین در پی مذاکرات با حزب اصلاح خبر داد.

«المشهد الیمنی» هم در این‌خصوص گزارش کرد، کاربران شبکه‌های اجتماعی دستوری از «رشاد العلیمی» رئیس نهاد موسوم به «شورای ریاستی یمن» منتشر کردند که وی در سند مذکور خواستار هرگونه توقف عملیات نظامی در استان ابین شده و این دستور در پی آغاز عملیات سهام الشرق صادر شده است. العلیمی این عملیات را رد کرده و از الزبیدی خواسته آن را متوقف کند.

در همین زمینه شبکه «عدن المستقله» متعلق به شورای انتقالی جنوب ادعا کرد، دستور الزبیدی برای آغاز عملیات مذکور در راستای اجرای بند‌های باقی‌مانده از توافق ریاض (امضا شده میان دولت مستعفی و شورای انتقالی در پنجم نوامبر) صادر شده است.

این شبکه افزود: عملیات یادشده به دنبال حفاظت از مسیر‌های ارتباطی میان استان‌های جنوبی و توقف قاچاق سلاح از طریق نوار مرزی در استان ابین و حفاظت از استان در برابر گروه‌های تروریستی است.

از سوی دیگر، اخیراً درگیری‌ها بین گروه‌های وابسته به امارات و عربستان در استان شبوه یمن تشدید شده که نشان‌دهنده اختلافات کنونی در نهاد موسوم به شورای ریاستی است، نهادی که با پادرمیانی عربستان سعودی برای پایان دادن به اختلافات میان نیرو‌های وابسته به امارات و سعودی تشکیل شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار