مسکو اعلام کرد؛

کشته شدن ۲۰۰ نظامی و سرنگونی ۷ هواگرد اوکراینی

وزارت دفاع روسیه با اشاره به کشته‌شدن حداقل ۲۰۰ نظامی اوکراینی طی یک روز اخیر در جریان عملیات نظامی در دونباس، گفت: هفت فروند هواپیمای نظامی کی‌یف را نیز سرنگون کرده است.
کد خبر: ۵۴۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱ - 23August 2022

مسکو: ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی در یک روز از پای درآمدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، همزمان با ادعای غرب مبنی بر آماده‌شدن روسیه برای انجام حملات گسترده به زیرساخت‌های اوکراین طی روز‌های آینده، مسکو آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش کی‌یف منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) خبر داد که نیروی زمینی این کشور طی یک روز، هفت جوخه موشک‌انداز گراد و همچنین دو دستگاه توپخانه خودکششی هویتزر آمریکایی را منهدم کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای گفت: «در جریان نبرد ضد توپخانه‌ای، سه جوخه موشک‌انداز چندگانه گراد، چهار جوخه هوویتزر دی-۳۰ و همچنین دو دستگاه توپخانه هوویتزر آمریکایی اِم۷۷۷ نابود شدند».

مسکو همچنین اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی یک روز اخیر، یک فروند جنگنده سوخو ۲۷ و شش پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

در این بیانیه آمده است: «علاوه بر این، پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ فروند موشک شلیک‌شده توسط موشک‌انداز‌های چندگانه اوکراینی را در مناطق شهرک‌های ورنوپلیه، منطقه خارکیف، آنتونوفکا، دریوکا و چرنوبایفکا در منطقه خرسون رهگیری کرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که نیرو‌های هوافضای این کشور حداقل ۲۰۰ ملی‌گرای اوکراینی را از تیپ‌های مستقر در قلمرو جمهوری دونتسک با سلاح‌های بسیار دقیق از پای درآوردند.

امروز وزارت خارجه آمریکا با هشدار به اتباع خود در اوکراین به‌بهانه حملات احتمالی روسیه، از آن‌ها خواست این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها