یادداشت/ سعید شهرابی

«پشیمان‌سازی»؛ استراتژی مفهومی جبهه مقاومت

تمرکز دشمن صهیونیستی برای تضعیف یکی از گروه‌های محور مقاومت، موجب محدود شدن نبرد با همان گروه نخواهد بود.
کد خبر: ۵۳۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ - 09August 2022

«پشیمان سازی»؛ استراتژی مفهومی جبهه مقاومتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس‌ـ سعید شهرابی فراهانی تحلیلگر مسائل بین‌الملل؛ جبهه مقاومت یک پیکره شکیل و متوازن است. تمرکز دشمن صهیونیستی برای تضعیف یکی از گروه‌های محور مقاومت، موجب محدود شدن نبرد با همان گروه نخواهد بود.

گزاره بالا به معنای حضور یکباره همه جبهه مقاومت در صحنه نبرد نیست.

جبهه مقاومتی که سرداران شهید جبهه مقاومت به ویژه حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره‌های متفکر و طراح، استراتژی آن را پی‌ریزی کرده‌اند، به گونه‌ای وارد میدان خواهد شد که دشمن و حامیانش را به معنای واقعی کلمه «پشیمان» کند.

مراد از استراتژی «پشیمان سازی»، شیوه‌ای از کنش اطلاعاتی-امنیتی-نظامی است که پس از قراردادن دشمن در «مسیر فرسایشی»، او را ناچار از پذیرش اشتباه محاسبه خود می‌سازد.

به موازات صحنه میدانی؛ نبرد در حوزه جنگ روانی نیز دنبال می‌شود. کلیدواژه این بخش از راهبرد مقاومت، «مأیوس سازی» صهیونیست‌ها و حامیان آنان در کسب اهداف ادعایی است.

درگیری جدید بین صهیونیست‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطینی به فاصله اندکی پس از سفر منطقه‌ای بایدن به منطقه رخ داده است.

اینکه ورود به این درگیری قبلاً توسط صهیونیست‌ها با آمریکایی‌ها چک و چراغ سبز دریافت شده یا نه، از لابلای مواضع و اظهارنظر‌ها قابل فهم خواهد بود. لیکن پاسخ هر چه که باشد؛ نتیجه این نبرد نشان خواهد داد که صهیونیست‌ها برای به دست گرفتن فرمان نظم منطقه‌ای در سایه بحران روسیه-اوکراین و تنش چین-آمریکا چند مرده حلاج هستند!

دوران حملات یک طرفه و ظالمانه رژیم صهیونیستی به پایان رسیده و این رژیم نمی‌تواند سرپوش بر مشکلات خود بگذارد؛ روند تحولات بیانگر آن است که اضمحلال رژیم صهیونیستی شیب تندتر را آغاز کرده و انقلاب سنگ تا موشک بنای این رژیم را ویران خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها