یادداشت/ روزبه قمصری

اقتدار و ایستادگی پیروزمندانه محور مقاومت در برابر محور شرارت

امروز مقاومت و ایستادگی تحسین‌برانگیز محور مقاومت در برابر تجاوز‌ها و زیاده‌خواهی‌های محور غربی شرارت ضمن نشان دادن اقتدار و قدرت محور مقاومت، به سدی در برابر خوی تجاوزگری و سلطه‌گری غربی‌ها که در واقع همان محور شرارت هستند تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۳۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 09August 2022

اقتدار و ایستادگی پیروزمندانه محور مقاومت در برابر محور شرارتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس– روزبه قمصری؛ امروز به کمک و یاری خداوند متعال شاهد هستیم که مقاومت و ایستادگی تحسین برانگیز محور مقاومت در برابر تجاوز‌ها و زیاده‌خواهی‌های محور غربی شرارت ضمن نشان دادن اقتدار و قدرت محور مقاومت، به سدی قوی و مستحکم در برابر خوی تجاوزگری و سلطه‌گری غربی‌ها که در واقع همان محور شرارت هستند تبدیل شده است.

اگر بخواهیم خیلی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر به این تقابل نگاه کنیم باید به صف‌آرایی محور مقاومت شامل ایران، لبنان، سوریه و فلسطین در برابر محور شرارت که از کشور‌های غربی شامل آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تشکیل شده است بپردازیم. اما موضوعی که دست برتر و بالا را برای محور مقاومت به ارمغان آورده این است که آرمان‌های محور مقاومت، پیرامون مقاومت فرهنگی و مقاومت اسلامی و از همه مهمتر ایستادگی و مقابله در برابر استکبار و تجاوزگری‌ها و زیاده‌خواهی‌های کشور‌های غربی که به عنوان محور شرارت نیز خوانده می‌شوند است.

پشتیبانی رسانه‌های غربی از محور شرارت

البته تاریخ نشان داده که محور شرارت که از پشتیبانی رسانه‌ای هم همیشه برخوردار بوده در طول تاریخ حضور و فعالیت ننگین خود از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی که با حمایت تمام و کمال کشور‌های غربی به خصوص آمریکا همراه بوده تا رویداد‌ها و تحولات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و وقایع و حوادثی که در لبنان، فلسطین، سوریه و اخیرا در یمن روی داده همواره نقش خبیث و شرارت‌بار خود را به خوبی ایفا کرده است.

گستاخی‌ها و تجاوزگری‌های محور شرارت، اما در ایران تا امروز دارای سابقه و پیشینه بسیار طولانی شده است. محور شرارت که از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به همراه برخی از دیگر کشور‌های اروپای غربی تشکیل شده از فردای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران فعالیت‌ها و خرابکاری‌های خود را با هدف ضربه زدن به نهال نوپای انقلاب اسلامی آغاز کردند و با حمایت همه جانبه از تجاوز صدام کافر به ایران و دوران دفاع مقدس شرارت‌های خود را به حد اعلا رساندند.

البته فعالیت‌های پشت پرده کشورهای عضو محور شرارت محدود به این مقطع هم نشده و نقش مخرب و ویرانگر آنها در تمامی مقاطع سیاسی و انتخاباتی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا امروز همچنان ادامه داشته و دارد که این تلاش‌های مضبوحانه هم با توجه به هوشیاری و بصیرت تحسین برانگیز ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی همواره با شکست روبرو شده است.

نقش مخرب و ویرانگر محور شرارت در ماجرای فلسطین

اما بهتر است که نگاهی هم به ردپای تجاوزکارانه و خرابکارانه محور غربی - آمریکایی شرارت در تحولات و حوادث منطقه به خصوص در کشور‌های فلسطین، لبنان، سوریه و یمن هم داشته باشیم. در مورد ماجرای فلسطین و تشکیل رژیم جعلی و نژادپرست صهیونیستی که محور شرارت نقش خود را در پشتیبانی و حمایت از صهیونیست‌ها تا تشکیل یک دولت و حکومت صهیونیستی در رزمین‌های اشغالی به خوبی ایفا کرد. امروز هم شاهد حمایت بی‎‌قید و شرط محور شرارت از جنگ‌ها و کشتار‌های صهیونیست‌ها در برابر مردم فلسطین هستیم.

رد پای محور شرارت در ناآرامی های لبنان 

پیرامون نقش مخرب و تجاوزکارانه محور شرارت در مورد کشور لبنان نیز همین بس که از قبل از تشکیل و شکل‌گیری حزب‌الله لبنان در جنوب این کشور تا همین امروز شاهد هستیم که ردپای این محور غربی آمریکایی، صهیونیستی در تمامی رویدادها، حوادث و وقایع سیاسی، اجتماعی و امنیتی لبنان به چشم می‌خورد. این محور شرارت حتی در حوزه سیاست داخلی هم بار‌ها و بار‌ها با ایجاد اختلال و اختلاف در تشکیل دولت و مجلس در لبنان اوضاع داخلی این کشور را بحرانی کردند.

فتنه سوریه حاصل فعالیت محور شرارت و آمریکا

البته بیشترین و تاثیرگذارترین نقش محور شرارت را باید در قبال کشور دوست و برادر ایران، سوریه دانست. جایی که محور خبیث و تجاوزکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با راه انداختن جنگ داخلی و ایجاد فتنه‌ای بزرگ در سوریه، این کشور را برای چندین سال وارد جنگ داخلی کردند و سپس با ایجاد گروه تروریستی تکفیری داعش سعی کردند دولت‌ها و حکومت‌های کشور‌های عربی و اسلامی این منطقه که دارای استقلال سیاسی از غرب بودند را از بین برده و حاکمان دست‌نشانده خودشان را در این کشور‌ها به قدرت برسانند.

جنگ یمن آخرین تیر محور شرارت و عربستان سعودی

دست آخر هم اینکه زمانی که محور شرارت دید که در رسیدن به تمامی اهداف و برنامه‌های خود ناکام مانده و با شکست روبرو شده با آغاز کردن جنگی تحمیلی و ویرانگر و خون بار به مردم مظلوم و ستمدیده یمن سعی کرد تا کنترل این کشور را که در گذشته حیات خلوت عربستان سعودی بود را مجددا به دست بیاورد. زیرا حکومت این کشور در گذشته از جمله حامیان عربستان و آمریکا بود و در جریان بهار عربی استقلال خود را به دست آورده بود.

ناکامی نقشه‌های محور شرارت در عراق

نکته جالب توجه در این بین تلاش‌های ناموفق و شکست خورده محور شرارت به سرکردگی آمریکا در کشور همسایه ایران، یعنی عراق است. کشور‌های غربی وقتی دیدند و تماشا کردند که چگونه تروریست‌های تکفیری داعشی که می‌رفتند تا همزمان دو کشور سوریه و عراق را تحت کنترل خود دربیاورند با حمایت‌های محور مقاومت و در راس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران در اجرای نقشه‌های شوم خود ناکام ماندند و با شکست روبرو شدند در رویداد‌ها و موقعیت‌های سیاسی و انتخاباتی حساس عراق تلاش کردند تا با ایجاد آشوب و ناآرامی در این کشور حکومت مردمی آن را سرنگون کرده و حاکمانی غربی و نزدیک به خودشان را در این کشور بر روی کار بیاورند.

در پایان باید گفت، خوشبختانه و با کمک و یاری خداوند متعال و تلاش و کوشش و مجاهدت‌های کشور‌های عضو محور مقاومت شاهد شکست‌های پی در پی محور شرارت در برابر محور مقاومت بودیم به صورتی که دشمنان اسلام و مقاومت تا امروز در رسیدن به اهداف و برنامه‌های خود با شکست کامل روبرو شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها