در پیام فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح شد؛

ایثارگری پزشکان در ارائه خدمات درمانی به رزمندگان جبهه مقاومت

دریادار «ایرانی» در پیامی با تبریک روز پزشک تأکید کرد: امروز نقش طبابت و اطباء حاذق و سلیم در حضور ایثارگرانه و ارائه خدمات درمانی به مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و همچنین تحقق الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت بسیار متمایز بوده است.
کد خبر: ۵۴۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ - 23August 2022

فرمانده «نداجا» روز پزشک را تبریک گفتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی روز پزشک را تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

در پیشینه الهام‌آفرین تمدن ایرانی- اسلامی و در مسیر پیشرفت و شکوفایی دانش بشری، شرافت و فضیلت نصیب مردان و زنان پاک‌نهاد و نیکو سرشتی بوده است که به پشتوانه دانایی، حُسن خلق، نوع دوستی و حمیت دینی و ملی بر تسکین آلام، تأمین سلامت و حفظ تندرستی ابناء بشر همت گمارده‌اند.

حضور مخلصانه گروه‌های طب رزمی و تیم‌های اضطراری پزشکی و خدمات گسترده آنان در طول دوران دفاع مقدس که با شهادت و عروج قدسی ده‌ها نفر از پزشکان و کادر خدوم درمانی در طریق جاویدان حراست از کیان دین و ثغور میهن عزیز همراه بوده‌است؛ فصل درخشانی در صفحه افتخارات جامعه پزشکی و درمانی کشور و گواهی روشن بر خدمات گسترده و فراگیر آنان می‌باشد. این پیشینه نورانی در گستره عصر‌ها و نسل‌ها، ارتباط ناگسستنی جامعه پزشکی را با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن تأیید نموده و نشان از جاودانگی و استمرار تعلق خاطر آنان به مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

امروز نقش طبابت و اطباء حاذق و سلیم در حضور ایثارگرانه و ارائه خدمات درمانی به مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و همچنین تحقق الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت بسیار متمایز و تحول‌آفرین بوده و آنچه این پیشتازی و نوآوری را در حافظه تاریخی مردمان این بوم کهن، ماندگار و برجسته می‌سازد، روحیه خدمتگزاری بی پیرایه، عالمانه و توأم با کرامت و مهرورزی این عزیزان است.

در استمرار این مشی و جهاد نورانی و در پی بروز و شیوع همه‌گیری جهانی بیماری کرونا، بار دیگر همگان نقش بی‌بدیل سپیدپوشان جامعه پزشکی را در نجات جان انسان‌ها و کاهش آلام دردمندان نظاره‌گر بودند. آنچه در این صحنه گسترده و تاریخی رخ نمایاند و همگان را به تقدیس و ستایش این مجاهدت‌های بزرگ رهنمون ساخت، شناختن پزشکان عزیز و جان برکف در دل خطر و هدیه حیات به همنوعان بود.

اینجانب به نمایندگی از کلیه کارکنان ولایتمدار نیروی دریایی راهبردی ارتش ج. ا. ایران و خانواده صبور و مقاوم آنان، یکم شهریورماه، زادروز امام الحکماء، امیر پزشکان و طبیب عالیقدر ایرانی شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا که به «روز پزشک» نامگذاری گردیده و پنجم شهریورماه سالروز ولادت دانشمند شهیر ایرانی محمدبن زکریای رازی که به «روز داروسازی» مسمی شده است را به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی و داروسازی به‌ویژه پزشکان و داروسازان ارجمند و پرتلاش عرصه سلامت در نیروی دریایی راهبردی آجا تبریک و تهنیت عرض نموده، استمرار توفیقات و فزونی دستاوردهایتان در عمل به فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) و انجام خدمات شایسته برای کشور صاحب الزمان (عج) را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران
دریادار شهرام ایرانی

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار