طالبان نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان را اخراج کرد

رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان در توییتی از پایان کارش در افغانستان خبر داد و گفت که امروز این کشور را ترک می‌کند.
کد خبر: ۵۴۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ - 23August 2022

اخراج نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان توسط طالبانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس هیات اتحادیه اروپا در افغانستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد به ماموریت خود پایان داده و افغانستان را ترک می‌کند.

«آرنوت پاولز» که به نظر می‌رسد توسط طالبان اخراج شده باشد، در توییتی نوشت: «شما می‌توانید یک دیپلمات را از افغانستان اخراج کنید، اما نمی‌توانید افغانستان را از دیپلمات‌ها خالی کنید.»

پاولز افزوده است که به زودی رافائل لایدیک جایگزین او به عنوان رئیس هیات اتحادیه اروپا در افغانستان منصوب می‌شود.

انتصاب یک دیپلمات زن به‌عنوان رئیس اتحادیه اورپا در کابل، به معنای جدیت اروپا برای حمایت از حقوق زنان در افغانستان تفسیر می‌شود.

پیش از این پاولز گفته بود که بازگشایی مدارس دخترانه به‌عنوان مهم‌ترین اولویت اتحادیه اروپا در افغانستان است.

وی حق کار زنان، حقوق بشر، آزادی رسانه‌ها و شکل‌گیری یک سیستم سیاسی موثر و همه‌جانبه را به‌عنوان اولویت‌های دیگر اتحادیه اروپا عنوان کرده بود.

در این مصاحبه تاکید شده بود که خواست‌های جامعه جهانی برای ایجاد حکومت فراگیر و دادن حق کار و آموزش به زنان به معنای دخالت در مسایل داخلی افغانستان نیست.

این درحالی است که طالبان بار‌ها نسبت به دخالت کشور‌های دیگر در امور داخلی افغانستان هشدار داده و خواستار تعامل با جهان شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار