رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد؛

لزوم اجرایی شدن برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضاییه در کردستان

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: مدیریت عالی دستگاه قضایی در استان کردستان با جدیت در پی رفع اطاله دادرسی است و برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضاییه در استان کردستان باید جامه عمل به خود بپوشاند و اجرایی شود.
کد خبر: ۵۴۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ - 24August 2022

لزوم اجرایی شدن برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضاییه در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «سید حسین حسینی» رییس کل دادگستری استان کردستان ‌در هفتمین جلسه شورای قضایی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: وضعیت دستگاه قضایی استان مطلوب و روبه رشد ارزیابی شده است.

وی افزود: لازم است روسای سازمان های تابعه قضایی و همچنین اعضای شورای معاونین دادگستری استان با عزمی راسخ و در راستای شاخص‌های تعیین شده در سند تحول و تعالی و منویات ریاست ‌قوه قضاییه این مسیر رو به رشد را ادامه دهند.

حسینی تصریح کرد: عمده‌ترین و شاخص ترین ملاک‌های ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه شامل میزان موجودی و خروجی پرونده‌های شعب، اتقان آرا، درصد صلح و سازش و همچنین متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها است که می‌طلبد اعضای شورای قضایی استان با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی، این مسائل را بررسی و درصدد ارتقای آنها باشند.

رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: مدیریت عالی دستگاه قضایی در استان کردستان با جدیت در پی رفع اطاله دادرسی است و برنامه عملیاتی تحول و تعالی قوه قضاییه در استان کردستان باید جامه عمل به خود بپوشاند و اجرایی شود.

وی متذکر شد: از مشکلات عمده دادگستری استان، موضوع کمبود فضای فیزیکی و وضعیت ابنیه حوزه های قضایی استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها