رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع‌ طبیعی در کردستان رفع تصرف شد

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: در ۹ ماهه سال جاری و در راستای صیانت از بیت‌المال، بیش از ۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی، رفع تصرف شد.
کد خبر: ۵۰۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ - 27February 2022

۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع‌ طبیعی در کردستان رفع تصرف شدبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «سید حسین حسینی» رئیس‌کل دادگستری استان کردستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صیانت از بیت‌المال اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری و در راستای صیانت از بیت‌المال، بیش از ۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی، رفع تصرف شد.

وی از تشکیل ۳ هزار و ۲۴۵ پرونده قضایی رفع تصرف اراضی در استان خبر داد و افزود: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی در امر حفاظت از بیت‌المال و اراضی ملی و دولتی و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز کردستان، ظرف ۹ ماه اخیر رفع تصرف شده و به بیت‌المال بازگشت.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: در راستای رفع تصرف از این اراضی، بیش از ۴۴۸ مورد قلع و قمع صورت گرفته و با وصول گزارشات مردمی و حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت.

حسینی با اشاره به تشکیل ۲ هزار و ۲۲۲ مورد پرونده منتهی به صدور حکم برای متصرفان و زمین‌خواران در محاکم قضایی استان هشدار داد: دادگستری در راستای حفظ حقوق بیت‌المال با پدیده زمین‌خواری در استان با قاطعیت برخورد کرده و باید تمام دستگاه‌های متولی نیز ضمن انجام وظایف قانونی و همکاری با دستگاه قضایی از بروز این موارد پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار