رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی در روستا‌های محروم کشور

سردار «زهرایی» گفت: در سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی جهت آبرسانی در روستا‌های محروم اختصاص پیدا کرد در سال جاری نیز ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شد.
کد خبر: ۵۴۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ - 25August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ‌امروز در جلسه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود این سازمان به طرح آبرسانی در روستا‌های کشور، اظهار داشت: پیش از آغاز اقدامات سازمان بسیج سازندگی در این حوزه نزدیک به ۸ هزار روستا فاقد منبع آب شرب پایدار و دارای تنش آبی بودند، اما پس از بررسی‌های انجام شده درحال حاضر این عدد به ۱۸ هزار روستا رسیده است.

وی با بیان اینکه مقرر است در مرحله نخست آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا در دستور کار قرار بگیرد، افزود: چهار معین از بسیج سازندگی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای استان‌های کشور تعیین شده و استان‌ها تقسیم شدند.

زهرایی ادامه داد: در سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی جهت آبرسانی در روستا‌های محروم اختصاص پیدا کرد در سال جاری نیز ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح درنظر گرفته شد و درنتیجه تعداد روستا‌ها تا ۱۰ هزار روستا نیز می‌تواند افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه: نهضت احیای هزار واحد صنعتی خرد، کوچک و متوسط به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده است، عنوان کرد: درگذشته عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی راکد در دستور کار قرار داشت، اما درحال حاضر احیای این واحد‌ها نیز به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۳۱ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور انجام شده است اکنون نیز ۹۲ میلیون هکتار در کشور نیازمند عملیات آبخیزداری است و برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور نیازمند ۳۷ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها