جانشین سازمان اطلاعات سپاه:

«جنگ رسانه‌ای» راهبرد آمریکایی‌ها در تقابل با ایران/ «امیدآفرینی» شاخصه بیانیه گام دوم انقلاب است

سردار «سیاری» گفت: آمریکایی‌ها تنها راه مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی را پروژه نفوذ در میان نخبگان و ایجاد شبهه در میان مردم از طریق جنگ رسانه‌ای می‌دانند.
کد خبر: ۵۴۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ - 26August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «مهدی سیاری» جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران عصر امروز در افتتاحیه نشست توانمندسازی مدیران جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی اظهارداشت: استراتژی دشمن تولید مسئله برای کشور و موج‌سازی با هدف بی‌ثبات‌سازی است.

وی افزود: رسانه خط مقدم انقلاب و نظام است. دشمن جنگ رسانه علیه ما راه انداخته است و امروز در هر جنگی ما پیروز هستیم و باید در حوزه جنگ رسانه نیز کمبودها را برطرف کنیم تا در این عرصه نیز به پیروزی برسیم.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه ادامه داد: کارشناس امور تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا ۶۸ در کنفرانس هامبورگ عنوان کرد که توان اجتماعی مردم ایران قابل خدشه نیست و تنها راه جدا کردن مردم ایران؛ جنگ رسانه و کار فرهنگی است. در انتهای دهه ۷۰ شاهد بودیم در روزنامه‌های خودی به مقدسات ما توهین شد و فتنه سال ۷۸ شکل گرفت.

این مقام ارشد امنیتی تصریح کرد: آمریکایی‌ها تنها راه مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی را پروژه نفوذ در میان نخبگان و ایجاد شبهه در میان مردم از طریق جنگ رسانه‌ای می‌دانند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران را درگیر جنگ اقتصادی و روانی و امنیتی با دشمن می‌دانند، خروجی جنگ رسانه‌ای تبدیل به جنگ عملی می‌شود.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با بیان این مطلب که انسجام قوا یک فرصت است و باید از آن به خوبی بهره‌برداری شود، بیان داشت: هرچه انتظارت بالا رود و با داشته‌های ما تطبیق نداشته باشد دچار مشکل می‌شویم؛ دشمن دنبال برهم زدن امنیت روانی جامعه است و این کار را در حوزه رسانه و به‌صورت خاص اخبار بد دنبال می‌کند.

سردار سیاری افزود: خط دشمن خبرسازی است؛ آنها به دنبال دور کردن مسئولان از مردم هستند و به تعبیر خودشان می‌خواهند آینده کشور یعنی جوانان را از نظام جدا کنند. دشمن به دنبال دامن زدن به اعتراضات مردمی است، تمرکز دشمن و هجمه دشمن در موضوع عملیات روانی است.

این مقام ارشد امنیتی یادآور شد: روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روح امیدافرینی است اما دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم از طریق شایعه پراکنی است. بنگاه‌های خبری دنیا امروز برای جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی بسیج شده‌اند و باید اقدامات رسانه‌ای ما نیز متناسب با اقدام رسانه‌ای دشمن باشد.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد: محتوای خوب و اثرگذار و در درجه دوم مدیریت انسجام محتوایی رسانه‌های خودی باید در دستور کار قرار گیرد؛ گاه به صورت جزیره‌ای اقدامات خوبی صورت می‌گیرد اما نیاز به تمرکز برای تولید محتوای خوب داریم و شبکه‌های اجتماعی همسو با اهداف انقلاب اسلامی نیز باید منسجم باشند.

وی عنوان داشت: تمرکز دشمن بر جنگ رسانه‌ای است و هیچکس جز بسیج توان این هم‌افزایی رسانه‌ای را ندارد، بسیج رسانه اقدامات خوبی در این راستا صورت داده است.

سردار سیاری ابراز داشت: ما با جنگ شناختی دشمن روبه‌رو هستیم که اساس آن مدیریت ادارک است و باید مسایل را به خوبی بشناسیم که در این راستا مسأله‌شناسی اولویت اول ماست. باید بدانیم سوژه و محل تمرکز دشمن چیست؟ اگر سوژه‌شناسی ما خوب نباشد برای مقابله هم برنامه‌ریزی خوبی صورت نمی‌گیرد، در گام دوم باید برای نظام جمهوری اسلامی تولید قدرت کنیم و یکی از عناصر اصلی قدرت نظام جمهوری اسلامی؛ امنیت پایدار است و دشمن می‌خواهد از طریق رسانه این امنیت پایدار را بگیرد که اینجا باید تولید قدرت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها