در مسابقه تک‌تیراندازی نظامی جهان روی داد؛

کسب رکورد ویژه توسط تک تیراندازان ایران

نتیجه‌ای که تیم نیروی زمینی سپاه در این دوره از مسابقات تک‌تیراندازی جهانی برای اولین بار کسب کرد، یک رکورد ویژه است که در طول ادوار مختلف این مسابقات تاکنون بی‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۵۴۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳ - 26August 2022

کسب رکورد ویژه توسط تک تیراندازان ایرانبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس، نماینده نیروهای مسلح کشورمان در حالی با اختلاف ۴۰ امتیاز نسبت به سایر تیم‌ها به جایگاه نخست هشتمین دوره این رقابت‌ها دست پیدا کرد که رقیبانی زبده، آماده و توانمند از کشورهای قدرتمند نظامی همچون چین، روسیه، ازبکستان، بلاروس، آذربایجان و زیمباوه نیز در این مسابقات حضور داشتند.

تیم منتخب چین در مجموع مراحل سه گانه و بخش های بیست گانه این مسابقات، پس از جمهوری اسلامی ایران به مقام دوم رسید و تیم منتخب تک تیراندازی روسیه و ازبکستان نیز در مجموع امتیازات هر سه مرحله، پس از ایران و چین به صورت مشترک و با امتیاز برابر، در جایگاه سوم رقابت های تک تیراندازی نظامیان ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

تیم تک تیراندازان ویژه نیروی زمینی سپاه با درخشش در بخش های ۲۰ گانه این مسابقات، در مجموع هر سه مرحله انفرادی، دو نفره و تیمی، مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد.

از ۲۰ بخش این دوره از مسابقات، تیم جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در ۱۶ بخش، اول شد و تنها چین و ازبکستان هر کدام در دو بخش توانستند از سایر تیم های شرکت کننده پیشی بگیرند.

نتیجه ای که تیم نیروی زمینی سپاه پاسداران به عنوان نماینده مقتدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برخی از بخش های این دوره از مسابقات برای اولین بار کسب کرد، یک رکورد ویژه است که در طول ادوار مختلف این مسابقات تاکنون، بی سابقه بوده است.

نتایج تفکیکی مراحل سه گانه این رقابت نظامی که در چارچوب معاهده صلح، دوستی و همکاری کشورها از اواخر مرداد تا چهارم شهریور به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در یزد برگزار شد، به شرح زیر است:

مرحله انفرادی:

در این مرحله تیم منتخب تک تیراندازان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به نمایندگی از نیروهای مسلح کشورمان در این رقابت شرکت داشت، به مقام اول رسید و تیم های ازبکستان و بلاروس به صورت مشترک به مقام دوم دست پیدا کردند و تیم روسیه نیز در رتبه سوم این مرحله جای گرفت.

مرحله دو نفره و تیمی:

جمهوری اسلامی ایران در مرحله دو نفره و تیمی این رقابت ها نیز توانست با فاصله امتیازی بسیار بالا، به مقام قهرمانی دست پیدا کند و چین در مجموع امتیازات مرحله دو نفره و تیمی پس از ایران دوم شد؛ همچنین تیم تک تیراندازی نظامیان ازبکستان در این دو مرحله، پس از ایران و چین به مقام سوم دست پیدا کرد.

پس از ایران که رتبه نخست مجموع را کسب کرد و چین به مقام دوم و فدراسیون روسیه و ازبکستان به صورت مشترک سوم شدند و تیم های منتخب کشورهای بلاروس، آذربایجان و زیمبابوه نیز با احتساب امتیازات همه مراحل، به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم جای گرفتند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار