نماینده مردم در مجلس:

عضویت ایران در سازمان شانگهای از دستاورد‌های مهم دولت است

عباسپور از دستاورد‌های خوب دولت سیزدهم را عضویت ایران در سازمان شانگهای دانست و گفت:، اما دولت در حوزه مدیریت‌ها ضعف دارد و در انتصاب مدیران اقدام مناسبی انجام نداده است.
کد خبر: ۵۴۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ - 27August 2022

عضویت ایران در سازمان شانگهای از دستاورد‌های مهم دولت است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «روح‌الله عباسپور» سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح عملکرد یکساله و نقاط قوت و ضعف دولت سیزدهم، اظهار داشت: اقدامات دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی را خوب می‌بینیم و در این حوزه عملکرد خوبی دارد.

وی افزود: دولت در اولین اقدام خود به دلیل دیپلماسی فعالی که داشت در کنار تولید واکسن‌های داخلی، واکسن وارداتی را داشت که این امر با رایزنی و پیگیری خوبی صورت گرفت و بر سلامت مردم تاثیر بسیاری داشت.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس یازدهم با بیان اینکه عضویت در سازمان شانگهای یکی دیگر از دستاورد‌های خوب دولت سیزدهم بود، تصریح کرد: شاهد بودیم که بعد از ۱۵ سال ایران در این سازمان پذیرفته شد. این سازمان از نظر اقتصادی سهم بزرگی در جی دی پی اقتصادی دنیا دارد و ۴ کشور اصلی شورای امنیت در آن عضو هستند و همچنین ظرفیت مالی بالایی دارد که می‌تواند بازار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

عباسپور یادآور شد: در حوزه مذاکرات هسته‌ای نیز دولت سیزدهم اقدامات خوبی دارد و نسبت به تامین منافع جمهوری اسلامی ایران فعال است.

وی افزود: همچنین موضوع دیگری که وجود دارد این است که از زمانی که دولت سیزدهم بر سر کار آمده تراز تجاری جمهوری اسلامی مثبت بوده و بازار‌های جدیدی را تعریف کرده است و با برخی از کشور‌ها مانند قرقیزستان، ترکمنستان و آذربایجان ارتباطات خوب و مناسبی داریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با بیان اینکه البته دولت ضعف‌هایی هم دارد، گفت: دولت سیزدهم در بحث مدیریت‌ها ضعف دارد، چراکه در انتخاب و انتصاب مدیران اقدام مناسبی صورت نگرفته و هنوز خیلی از مدیران دولت قبلی که اعتقادی به سیاست‌های این دولت ندارند در مدیریت‌ها حضور دارند و شیوه انتخاب مدیران شیوه خوب و منطقی نبوده است.

عباسپور در ادامه بیان کرد: از طرف دیگر در رابطه با توزیع بودجه در مواردی ضعف‌هایی وجود داشته که از جمله آن این است که بودجه خیلی دیر ابلاغ شد، علیرغم اینکه مجلس سریع اقدام کرد و سه شیفت کار کرد که بودجه به موقع در اختیار دولت قرار گیرد و دولت بتواند در سطح کاری ابلاغ کند و استفاده شود که متاسفانه هنوز هم با توجه به اینکه وارد ماه ششم سال می‌شویم تفاهم نامه‌ها برای انجام کار صورت نگرفته و در این صورت دولت فصل کاری را از دست خواهد داد.

عباسپور هم‌چنین گفت: مهمترین نقطه قوت دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی کشور به خصوص دیپلماسی اقتصادی است که نمونه بارز آن عضویت ایران در شانگ‌های است.

وی نقطه قوت دیگر دولت را تعامل با کشور‌های مختلف دنیا عنوان و اظهار کرد: دنیا در حالت خارج شدن از نظام دو قطبی است. باشگاه‌های کشور‌های تحریم شده مثل چین، بلاروس، روسیه و کره شمالی و ایران تشکیل شده و این به معنای شکل گیری قطب دیگری در دنیاست که می‌تواند دنیا را از حالت تک محوری حول غربی‌ها و آمریکایی‌ها خارج کند در این باره جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی دارد.

نماینده مجلس مثبت شدن تراز تجاری و تقویت صادرات کشور و شناسایی بازار‌های هدف را از دیگر نقاط قوت دولت دانست و افزود: در گذشته بسیاری از کشور‌ها با ما قهر بودند و به واسطه دولت فعلی، همسایگان رابطه دوستی و صمیمت برقرار کردند. همچنین دولت عملکرد خوبی در مقابله با کرونا داشته است.

وی درباره نقاط ضعف دولت سیزدهم نیز گفت: یک ضعف دولت در حوزه مدیریتی است. هنوز درصد زیادی از مدیران از دولت قبل هستند، مجموعه‌ای که اعتقادی به سیاست‌های دولت سیزدهم ندارد. ضعف دیگر نیز در به کارگیری نیرو‌ها مشاهده می‌شود که انتظار می‌رود دولت در به کارگیری نیرو‌ها دقت کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار