یادداشت/ به مناسبت هفته دولت

ارتباط بی‌واسطه با مردم، نقطه قوت دولت سیزدهم

حضور میدانی دولت سیزدهم و ارتباط بی‌واسطه با مردم را می‌توان نقطه قوت دولت سیزدهم دانست و مصداق این موضوع در سفر‌های مکرر، مستمر، دقیق و هدفمند رئیس جمهور مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 30August 2022

دولت سیزدهم همراه مردم در «میدان»گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ «تغییر به نفع مردم» شعار انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در رسیدن به کرسی پاستور بود.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، حجت الاسلام رئیسی با ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای مردم، رئیس دولت سیزدهم شد.

با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۲ مرداد سال گذشته در مراسم تنفیذ حجت‌الاسلام رئیسی براین موضوع تاکید کردند که «مردمی بودن موضوع بسیار مهمی است و رئیس‌جمهور و همکارانشان باید تلاش کنند این شعار در واقعیت محقق شود و به معنی واقعی و بدون در نظر گرفتن امتیاز‌های طبقاتی و گروهی، در میان همه مردم باشند.» امروز در یک سالگی دولت سیزدهم با نگاهی به اقدامات پاستورنشینان شعار «مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن» تاحدودی محقق شده است.

در دورانی که ویروس کرونا روزانه جان بسیاری از مردم کشور را می‌گرفت، رئیس دولت سیزدهم با نظارت میدانی به داروخانه ۲۹ فروردین رفت و در گفتگو با مردم، از نزدیک در جریان مشکلات تأمین دارو‌های مورد نیاز برای بیماری کرونا قرار گرفت و دستور‌های لازم را صادر کرد.

همچنین چهارم آبان سال گذشته، در پی حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در کشور با هدف ایجاد آشوب روانی میان مردم، جایگاه‌های عرضه بنزین از کار افتاد و نگرانی‌هایی را برای مردم به وجود آورد. رئیس‌جمهور با حضور خود در تعدادی از جایگاه‌های عرضه سوخت، موجب خنثی کردن توطئه حمله سایبری به سامانه‌ها و بازگرداندن آرامش روانی به مردم شد.

امسال هم در حادثه فروریختن ساختمان تجاری متروپل، رئیس جمهور به برخی از دولتمردان دستور داد تا با حضور در میدان در کنار حادثه‌دیدگان باشند. احمد وحیدی وزیر کشور شبانه وارد آبادان شد و فرماندهی جلسه ستاد بحران را بر عهده گرفت.

چند ماه اخیر هم به دنبال وقوع سیل در منطقه امامزاده داوود تهران معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، استاندار و شهردار تهران در کنار حادثه‌دیدگان حضور پیدا کردند و در جریان نحوه امداد رسانی قرار گرفتند و دستورات لازم را برای تسریع امداد رسانی صادر کردند.

این حضور میدانی نشان می‌دهد که دولت سیزدهم با سیاست‌های اتخاذ شده، انتصابات جهادی، بکارگیری بدنه مردمی در مدیریت کلان کشور و استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی و همچنین نقش دهی به عناصر فعال جامعه، انسجام سیاسی داخلی را افزایش داده است.

این ارتباط بی‌واسطه با مردم را می‌توان نقطه قوت دولت سیزدهم دانست و مصداق این موضوع در سفر‌های مکرر، مستمر، دقیق و هدفمند رئیس جمهور مشاهده می‌شود که این موضوع در لایه‌های پایین‌تر در سطح استانی توسط استانداری‌ها هم دنبال می‌شود.

حضور میدانی دولت باعث می‌شود که واقعیت جامعه را به خوبی درک کند و این حضور بر تصمیم‌گیری‌های دولت اثرات مثبتی می‌گذارد. همین سفر‌های استانی دولت باعث می‌شود دولتمردان بتوانند تصمیم جامع و میدانی اتخاذ کنند، نمونه آن هم کمک و حمایت قوه مجریه از کارخانه‌های تولیدی است. رئیس جمهور دراین سفر‌ها جلوی تعطیل شدن بنگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها را گرفت و اجازه نداد تا بانک‌ها هیچ مرکز تولیدی را تعطیل کنند. کار‌هایی هم برای اقشار کم‌درآمد جامعه انجام شد.

همچنین تأسیس مؤسسات دانش‌بنیان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تعداد آن‌ها را از ۶ هزار و۵۰۰ به دو برابر برسانید هم در دستور کار دولت قرار گرفت.

این دولت در برجام و روابط سیاست خارجی هم تلاش خود را می‌کند و تا به امروز با بسیاری از مقامات عالی رتبه کشور‌های مختلف جهان تعامل داشته و در این ارتباط قرارداد‌های زیاد تجاری، اقتصادی، فرهنگی و .. منعقد شده است. درواقع دولت سیزدهم مردم را نسبت به برجام شرطی نکرد، در دولت‌های قبل شاهد بودیم که آب خوردن را هم به برجام ربط می‌دادند.!

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار