استاندار مازندران:

شهیدان «رجایی» و «باهنر» شاخص و الگوی کارمندان دولت هستند

«حسینی پور» با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر شاخص و الگوی کارمندان دولت هستند، گفت: در حوزه کارمندی و در حکمرانی اسلامی این شخصیت با این شاخص‌ها شخصیت اثرگذار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ - 28August 2022

شهیدان رجایی و باهنر شاخص و الگوی کارمندان دولت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در یادواره شهدای کارمند استان مازندران که در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: به طور طبیعی هر کشوری در موضوع کارمندان شاخص‌هایی دارد بویژه که امروز در دنیا با پیشرفت تکنولوژی ارزشیابی کارمندان ادارات بر اساس شاخص‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های نظارتی تعیین شد و کارمندان را اینگونه محاسبه و بر اساس آن تشویق و تنبیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ما هم بویژه در اواسط سال‌های انقلاب و دوره‌هایی که بعضا شاخص‌های انقلابی جای خودش را به شاخص‌های مادی داده بود، همین مباحث مطرح شد، افزود: در مقاطعی الگوی مدیریتی در ادارات ما که می‌بایست کارمندان مسلمان شیعه صاحب بزرگترین متد و مکانیسم مدیریتی‌شان آقا امیرالمومنین (ع) باشند، اما شاخص‌هایی را از کشور‌های توسعه یافته آوردند که برای سنجش کارمندان بکار بگیریم.

حسینی پور با بیان اینکه بخش اعظمی از شاخص‌های جشنواره شهید رجایی برگرفته از مبانی علمی غربی است، گفت: ما در حکمرانی اسلامی در حوزه کارمندی رهبر شیعیان جهان حضرت امیرالمومنین علی (ع) را به عنوان الگو داریم و این الگو و عین خطبه‌های نهج البلاغه را امروز در دانشگاه‌های معتبر دنیا کار می‌کنند.

شهیدان رجایی و باهنر شاخص و الگوی کارمندان دولت هستند

استاندار مازندران با بیان اینکه هفته دولت مناسبتی مغتنم است و به مناسبت شهادت شهید رجایی و باهنر نامگذاری شد و اثرات ارزشمندی بعد از انقلاب داشت، ادامه داد: این دولت که ۲۸ روز عمرش بود، توانست موجی از برنامه‌های مهم دولت بعد از خود را تسخیر کند و در اختیارر خود بگیرد.

وی تصریح کرد: در هر قشری نماد‌هایی داریم و با وجود سرداران شهید ملی و استانی، در حال حاضر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی میدان‌دار اصلی سرداران شهید است و این درحالیست که ایشان شاگرد خیلی از سرداران شهید بود و کاری کرد که دنیا را به لرزه درآورد.

استاندار مازندران با اشاره به رابطه عمیق شهید سلیمانی با خدا بیان داشت: شهید سلیمانی در سطح فرمانده نظامی بخش اعظمی از افکار مردم دنیا را تکان داد و بالای دو هزار مراسم در پاکستان برایش برگزار شد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی با اظهار اینکه شهیدان رجایی و باهنر شاخص و الگوی کارمندان دولت هستند، تصریح کرد: در حوزه کارمندی و در حکمرانی اسلامی این شخصیت با این شاخص‌ها شخصیت اثرگذار می‌شود. در تمام دولت‌ها برای همسو شدن با دولت شهید رجایی تلاش می‌کنند و این نقش موثر یک کارمند را در سیستم اداری می‌رساند.

حسینی پور با بیان اینکه برای همسو شدن با دولت شهید رجایی و اجرا کردن مانیفست کاری این شهید در ادارات باید آسیب‌ها و عناصر فساد را در ادارات شناسایی کنیم، افزود: هفته دولت یکی از مناسبت‌های بسیار خوبی است که همه همکاران ما در نهاد‌های اداری نسبت به امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه داشته باشند.

امر به معروف و نهی از منکر در ادارات پاسداشت شهداست

حسینی پور با بیان اینکه در سیستم اداری قاطبه همکاران مومن، معتمد، متدین و همسو با ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند، گفت: باید ضعف‌های موجود را با امر به معروف و نهی از منکر برطرف کنیم و امر به معروف یعنی از حق الناس صیانت کنیم.

وی تأکید کرد: در سیستم‌های اداری آلودگی‌های فساد و عناصری که در جریان اداری دچار مسئله فساد می‌شوند را در دایره امر به معروف و نهی از منکر به مسیر شهید رجایی برگردانیم و این پاسداشت حرمت شهید رجایی و باهنر است و منحصر به زمان نیست.

استاندار مازندران اضافه کرد: هفته دولت زمانی است که بتوانیم به صورت نمادین در طول سال مسیری که از شهیدان رجایی و باهنر در سیستم اداری نشان بدهیم و باید این مسئله بین متشخصین اداری ما به لحاظ معنوی و حرفه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.

ادارات ما باید در شأن و منزلت شهدای کارمند باشند

استاندار مازندران با اظهار اینکه کسانی که نامدار شدند و در سیستم اداری از آن‌ها به نیکی یاد می‌شود کسانی هستند که هم متعهد هستند و هم رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی را دارند، گفت: کارمندی که خمس را پرداخت می‌کند و ارزش‌های اسلامی را رعایت می‌کند به انحراف کشیده نمی‌شود و شهدا جلوی چشمش هستند و باید  ارزش‌ها را حفظ کنیم.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه ادارات ما باید در شأن و منزلت شهدای کارمند باشند، بیان داشت: تک تک مسئولین صیانت از خون شهدا را وظیفه خود بدانیم و این جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب تأکید به آن دارد.

وی با عنوان اینکه پرداخت رشوه در ادارات در جایگاه رفیع ارزش‌های انقلابی ما نیست، تصریح کرد: روز کارمند و برگزاری یادواره شهدای کارمند پیام دارد و آن بازگشت به ارزش‌های اصیل امام خمینی (ره) است.

شهدا نقش عظیمی در بصیرت افزایی داشتند

حسینی پور با بیان اینکه شهدا زمینه ساز تحقق راستین آرمان عدالت و توسعه در نظام اسلامی هستند، عنوان کرد: آرمان عدالت و پیشرفت با فداکاری شهدای عزیز ما ظهور و بروز پیدا کرد و شهدا نقش عظیمی در بصیرت افزایی و روشن بینی در جامعه ما داشتند.

وی با بیان اینکه غایت انقلاب اسلامی رسیدن به حکومت مهدوی است، بیان داشت: شهدای کارمند بهترین الگوی مسئولان اجرایی کشور هستند تا با تمام وجود خدمتی صادقانه به ملت داشته باشیم.

حسینی پور ادامه داد: شهدای کارمند در تمامی عرصه‌های مختلف جامعه و در حساس‌ترین شرایط کشور حضور داشتند و در راستای اهداف ارزشمند انقلابی، اسلامی و ارزشی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه باید کارمندان انقلابی را در مسیر انقلاب قرار بدهیم، نسبت به خواندن نماز اول وقت در ادارات تأکید کرد و آن را ملاک ارزشیابی و شاخص مدیران جمهوری اسلامی برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار