دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

لازمه تحول‌آفرینی، بهره‌مندی از حضور جوانان انقلابی است

«ثقفی» گفت: امروز جامعه به تحول نیاز دارد و راه منحصر به فرد تحول، بهره‌مندی از جوانان مؤمن متعهد و انقلابی است.
کد خبر: ۵۴۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ - 28August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با حضور «کامیار ثقفی» دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، جمعی از مدیران و مسئولین استانی امروز (یکشنبه) در حسینیه شهید سلیمانی بهشت رضا (ع) مشهد برگزار شد.

کامیار ثقفی در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهیدان اظهار داشت: در کنار همه توفیقاتی که به برکت جمهوری اسلامی به دست آمده و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آن به عنوان عظمت نام برده شده، عقب‌ماندگی‌هایی هم وجود دارد، که نیاز است برای جبران آن تلاش شود.

دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حرکت کند در مسیر حرکت روبه‌پیش انقلاب اسلامی انحراف است، ادامه داد: امروز جامعه به تحول نیاز دارد و راه منحصر به فرد تحول، بهره‌مندی از جوانان مؤمن متعهد و انقلابی است. باید با استفاده از شیوه‌های نو به‌صورت جهشی کار جهادی انجام شود تا حرکت در مسیر انقلاب پویا و فعال باشد.

وی افزود: مسیر انقلاب و معماری جمهوری اسلامی مشخص است، حکومت اسلامی ساختارهای مختلف دارد اما یکی از موارد بسیار مهم، اتکا به مردم است، در دیدگاه امام خمینی (ره)، بسیاری از مشکلات با حضور مردم رفع می‌شود و موفقیت نظام جمهوری اسلامی در گرو مشارکت فعال مردم در حوزه‌های مختلف است.

تقفی تصریح کرد: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان یکی از ستون‌های اصلی نظام هستند، زندگی و فعالیت ما باید متناسب با سبک زندگی اسلامی و سیره شهدای باشد.

دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص جایگاه جامعه ایثارگری در پایان تاکید کرد: جامعه از ایثارگران انتظار دارد که با حضور فعال خود، در تمامی صحنه‌ها پیشتاز باشند.

لازمه تحول‌آفرین،  بهره‌مندی از جوانان انقلابی است

خدمت در بنیاد شهید، خدمت به ارزش‌های نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در این مراسم ابراز داشت: شهدا با جانفشانی‌های خود یک مکتب و الگوی فکری برای همه کسانی که تصمیم دارند، در راه حق قدم بردارند، ایجاد کردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به مقام محمود که در قرآن کریم به آن تأکید شده، اشاره کرد و گفت: در کنار پیامبران و ائمه معصومین، شهدا نیز به مقام محمود دست یافتند، کسانی که در خدمت سازندگی معرفتی و معنوی پیشگام بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مأموریت بنیاد شهید و ایثارگران، افزود: این نهاد با بسیاری از ادارات متفاوت است، زیرا مأموریت بنیاد شهید برگرفته از کرامت و عظمت است. بنیاد شهید پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت و منتسب به خون شهداست؛ بر همین اساس خدمت در آن یک توفیق بسیار عظیم به شمار می‌رود.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون خون شهدایی است که در سنگرها مختلف نظامی، علمی و پژوهشی جانفشانی کردند.

وی با اشاره به جایگاه شهدا در حوزه‌های مختلف یادآور شد: شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم و حریم، هسته‌ای، منا، سلامت نشانگر آن است که خط سرخ شهادت در همه سنگرها تداوم دارد و این شهادت‌ها اقتدار و عظمت میهن اسلامی را رقم زده است. 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: هر خانواده شهید، جانباز و آزاده، مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند و با مشارکت فعال خود می‌توانند این فرهنگ متعالی را بیش از پیش ترویج دهند.

لازمه تحول‌آفرین،  بهره‌مندی از جوانان انقلابی است

سخنرانی غلامحسین صفایی جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به نمایندگی از جامعه ایثارگری و مداحی جواد قربانپور از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در این مراسم دستیار ویژه و قائم مقام در امور جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات «صدیقه خدیوی» سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده نامقی» را به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی معرفی کرد.

در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان با حضور بر مزار شهیدان با قرائت فاتحه و اهدا شاخه‌های گل ضمن ادای احترام به مقام شهدا با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهیدان تجدید میثاق کردند.

لازمه تحول‌آفرین،  بهره‌مندی از جوانان انقلابی است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار