«کتائب حزب‌الله» عراق مطرح کرد؛

توانایی حزب‌الله عراق برای اخراج نظامیان ترکیه

مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق با تأکید بر مهار سران فتنه، تأکید کرد که این گروه قادر به اخراج نظامیان ترکیه است.
کد خبر: ۵۴۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰ - 28August 2022

توانایی حزب‌الله عراق برای اخراج نظامیان ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی «کتائب حزب الله» عراق تأکید کرد که با نزدیک شدن به مراسم پیاده‌روی عشاق ابی عبدالله (ع)، حزب الله همچنان به حرکت در مسیر این امام همام، ادامه خواهد داد و نیرو‌های آن نیز، سربازان مخلص ایشان خواهند بود.

العسکری با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت، به مناسبت این ایام، «از دشمنان و رقبای سیاسی می‌خواهیم که به احترام تقدس ایام اربعین و تکریم مهمانان ابی عبدالله (ع)، از تنش دوری کنند و به همین دلیل باید رهبران فتنه و مزدوران رسانه‌ای را مهار کرد».

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد، در پایتخت‌های دشمنان ساکن هستند و تحت حمایت طرف‌های سیاسی قرار دارند، تصریح کرد: کتائب حزب‌الله در هفته گذشته، با متجاوزان آمریکایی، تبادل بمباران نداشت؛ نه در عراق، نه در سوریه نه در دیگر مناطق.

العسکری ادامه داد: سخنان برخی از آنان در این باره (بمباران آمریکایی‌ها)، صرفا توجیهی برای شکست خود در حمایت از نیرو‌های اشغالگر است و ناتوانی اطلاعاتی آنان درباره رخداد‌های پیرامونشان را نشان می‌دهد و بیشتر، جنبه توجیهی دارد.

این مسئول حزب الله با بیان اینکه اگر دشمنان جرأت کنند دست به بمباران بزنند، گرفتار خواهند شد، بر اخراج نظامیان ترکیه از عراق تأکید کرد و گفت: اخراج این نیرو‌ها باید در دو مرحله باشد: نخست از پایگاه‌ها. مرحله دوم هم، پاکسازی مناطق مرزی از مزدوران آنان خواهد بود. مقاومت و دوستانش قادر به انجام این کار هستند.

این در حالی است که پایگاه‌های نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق در ماه‌های گذشته همواره هدف حملات راکتی و پهپادی گروه‌های ناشناس قرار گرفته اند. کارشناسان تأکید دارند که فقط گروه‌های مقاومت، قادر به اخراج نظامیان ترکیه هستند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروه تروریستی پ. ک. ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ. ک. ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صد‌ها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار